Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Jakten på likes...
Först jagar folk likes på att de är såååå speciella att de har en förmån och överdriver.
Sedan kommer gänget som ska tolka soc media för alla som inte orkar läsa själva. De överdriver också i sina "reportage " för att maximera sina likes (motsv)

Det finns liksom ingen stopp i digitala världen.
Vem hade stått i lunchrummet på jobb och skrikigt ut att man äter på Scandic varje morgon tack vare sas kortet? Nä, där går skryt och överdrifter inte hem. och att chefen också hör allt och lätt kan ändra resepolicyn...

Jag tycker att det är så tröttsamt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. För det första så tror jag inte att det är så väldigt många som går och äter gratis frukost varje dag innan jobbet, och för det andra så är det ju inget man bara har fått gratis utan motprestation.

Sedan kan motprestationen se olika ut där vissa har fått sin status på arbetsgivarens bekostnad, andra genom optimering av kreditkort och vissa så klart på sina semesterresor. De allra flesta har troligen en kombination av dessa. Men oavsett vad så är det trots allt en motprestation som av Scandic och SAS anses vara tillräckligt betydande för att man ska belöna den med gratis frukost. Och det står alla fritt att hoppa på tåget (eller flyget då) och leverera samma motprestation.

Det hade han väl kunnat skriva i artikeln?
Ja, precis. Det är ju inte "gratis". I så fall skulle man inte behöva diamantkort... Lika tröttsamt som att höra från flertalet servitörer när man nyttjar dining by Amex: "Schysst med gratis middag ändå". - Jag betalar 7800kr/år för kortet...

Jakten på likes...
Först jagar folk likes på att de är såååå speciella att de har en förmån och överdriver.
Sedan kommer gänget som ska tolka soc media för alla som inte orkar läsa själva. De överdriver också i sina "reportage " för att maximera sina likes (motsv)

Det finns liksom ingen stopp i digitala världen.
Vem hade stått i lunchrummet på jobb och skrikigt ut att man äter på Scandic varje morgon tack vare sas kortet? Nä, där går skryt och överdrifter inte hem. och att chefen också hör allt och lätt kan ändra resepolicyn...
I just detta fall så är det väl artikelförfattaren själv som är den allra största like-jagaren, en position som han försökt att befästa de senaste fem åren.

Kanske inte helt oväntat att någon skriver om att folk går in och äter gratis varje dag utan att bo eller betala, när folk själva anväder sociala media för att imponera på andra genom att påstå att de går och äter gratis varje dag.
Folk kan inte hålla käften om saker och ting och då blir det så här. Enklaste sättet att döda en bra förmån på.

Sen kan dessa EBD också fundera på om uppmärksamhet av den här typen gör att Skatteverket blir mer eller mindre intresserade av att göra saker med de där listorna över EBD som de sitter på. Har man dragit in sitt EBD genom jobbet så får man nog hoppas att Scandic inte loggar ens frukostbesök.

Viggo Cavling lägger en jantelags-pinne på ta bort frukost-brasan

"Att checka in utan att sova över – men ändå gå loss på buffén med frukost. Ja, en grupp har fortfarande denna förmån. Det är några av det danska-franska-nederländska flygbolaget SAS bästa kunder. Utan att blinka knatar in på Scandic varje morgon, fyller kaffekoppen och tallriken, och promenerar vidare till jobbet mätta och glada."

Man tar sig för pannan... Mannen som enskilt dödade snabbvägen på ARN slår till igen.

Hur står det till Viggo? Är det kämpigt med ekonomin för verksamheten? Är det så illa att du måste hänga ut alla perks som nyttjas av en försvinnande liten procentill i förhoppning att driva några enstaka klicks till din överprisade sida med info som kan fås av alla som vet hur man stavar till Google?

Hur har du kontaktat kundtjänst, via mail eller telefon?
Jag får hyfsat snabba svar via mail, men det är alltid av sorten "vi ber så mycket om ursäkt att det strular, men vi jobbar på att fixa det så snart som möjligt". Efter att @point_addict fått sitt problem löst genom att det skickades till IT så bad jag dem göra det i mitt senaste mail, men fick i stort sett bara samma svar.

Hur funkar ditt Scandic-konto i övrigt? För mig verkar det inte bara vara kopplingen till Eurobonus som strular, utan hela Scandic-kontot verkar vara trasigt. Om jag försöker logga in på hemsidan så kommer jag ibland till sidan för verifieringskod, men när jag skriver in den så kommer jag bara tillbaka till startsidan igen (oinloggad) och efter det händer inget alls om jag klickar på logga in. I appen så kan jag se mitt medlemsnummer, antal poäng, och "New Friend" om jag tittar på min profilsida, men om jag går till "My Points"-fliken så kommer ett felmeddelande "Error: No user could be loaded".

Sådärja, det tog "bara" lite drygt två månader för Scandic att (nästan) fixa problemen med kopplingen mellan mina Scandic- och Eurobonuskonton.
Jag tillhörde ju som sagt var gruppen som matchade EBD->True Friend direkt när det var möjligt sista dagarna i april, men sen hade en EB-period som gör att jag hade utgångsdatum på EBG 30 april. Jag hade såklart återkvalat och fortsatte vara EBD även 1 maj, men det klarade Scandicintegrationen inte riktigt att hantera, utan jag föll ner på New Friend igen.

Efter det har mitt Scandickonto varit i stort sett dött. Det har inte gått att göra om matchningen och jag har inte kunnat logga in på kontot på Scandics hemsida. Har blivit många både mail och telefonsamtal till kundtjänst under dessa månader, med varienda vilja att hjälpa från medarbetarna där. I mitten av maj så sa de att flera andra hade liknande problem (vilket vi även sett här) och att de skapat ett ärende hos IT för att kolla på det. Sedan absolut ingenting. Jag har flera gånger pratat med dem och tyckt att det varit orimligt hur lång tid detta tar och att det borde finnas något sätt att kolla med IT igen eller prioritera ärendet på något sätt. Mestadels med svaret "tyvärr, vi kan inte göra något åt detta, IT har mycket att göra, det är bara att vänta".

Efter midsommar så åkte jag på semester lång borta från Scandichotell i två veckor så då lät jag det hela bero, men när jag var tillbaka i Stockholm förra veckan så tänkte jag att det var dags att ta tag i det hela igen. Först ringde jag kundtjänst och fick samma svar som alltid (av en ovanligt oengagerad kundtjänstmedarbetare) så då fortsatte jag i min mailtråd med kundtjänst och uttryckte återigen hur orimligt det kändes att det nu gått två månader och inget hänt. Slutligen kom lite ljusning då de svarade i torsdags förra veckan och sa att de hade skapat ett nytt ärende hos IT och att de skulle hantera det "inom kort". I måndags mitt på dagen så kom slutligen ett mail som sa att de hade fixat det hela och faktiskt så stämde det (mer eller mindre).

Jag kunde nu se rätt matchning på SAS x Scandic-sidan i min Eurobonusprofil och i profilfliken i Scandic-appen så kunde jag även där se att det stod True Friend (i någon mening det viktigaste om man vill testa frukostförmånen). Däremot verkar mitt Scandickonto fortfarande inte vara helt friskt. Om jag försöker logga in på Scandics hemsida så kastas jag fortfarande bara tillbaka till startsidan efter att ha skrivit in lösenord och om jag går till My Points-fliken i appen så kommer bara en sida med felmeddelandet "Error: user could not be loaded".

• Gilla
Reactions: hco
Man tar sig för pannan... Mannen som enskilt dödade snabbvägen på ARN slår till igen.

Hur står det till Viggo? Är det kämpigt med ekonomin för verksamheten? Är det så illa att du måste hänga ut alla perks som nyttjas av en försvinnande liten procentill i förhoppning att driva några enstaka klicks till din överprisade sida med info som kan fås av alla som vet hur man stavar till Google?
Hela den där sajten bygger på konceptet senstationlism. Konstant artiklar som tar upp extrema vinklar kring ekonomi, börs etc. Riktigt tröttsamt. Men de rättfärdigar det väl med att de inte har en betalvägg, och därmed är de tvingade att skapa uppmärksamhet på det här viset.

Däremot verkar mitt Scandickonto fortfarande inte vara helt friskt. Om jag försöker logga in på Scandics hemsida så kastas jag fortfarande bara tillbaka till startsidan efter att ha skrivit in lösenord och om jag går till My Points-fliken i appen så kommer bara en sida med felmeddelandet "Error: user could not be loaded".
Har du testat att radera cookies och historik för Scanidc i din webbläsare? Har varit med om liknande beteende på diverse sidor tidigare, men att rensa historiken brukar lösa det... (usel programmering från deras sida dock)

Toppen