Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Ja, det känns inte helt genomtänkt. Tror det är MÅNGA som kommer att överutnyttja detta. Får mig att tänka på kampanjen Burger King hade för några år sedan då man kunde äta gratis när man visade sitt pass. Vissa åt ju där varje dag, flera gånger per dag. Fanns inga begränsningar i kampanjen.
Man får ju beakta att förmånen i sig inte är ny, den har gällt för Scandicmedlemmar tidigare. Det enda nya är att den nu gäller fler personer än tidigare.

Så nog har de en del data på hur folk som har tillgång till förmånen utnyttjar den även sen tidigare.

Ja, det känns inte helt genomtänkt. Tror det är MÅNGA som kommer att överutnyttja detta. Får mig att tänka på kampanjen Burger King hade för några år sedan då man kunde äta gratis när man visade sitt pass. Vissa åt ju där varje dag, flera gånger per dag. Fanns inga begränsningar i kampanjen.
Man önskar ju att vi människor tänker efter lite ibland. Måste man utnyttja allt till max ? Vissa inlägg i denna tråd visar verkligen på att vi har ett oerhört egoistiskt samhälle.

Frågan är väl också hur många som kommer stiga upp tidigare på morgonen för att gå till ett hotell för att äta frukost varje dag. Alternativt byta ut familjetid med att sitta ensam på ett hotell. Jag tror det är ganska få på det stora hela, men självklart finns det några. Majoriteten kanske kommer testa någon gång, alternativt aldrig.

Frågan är väl också hur många som kommer stiga upp tidigare på morgonen för att gå till ett hotell för att äta frukost varje dag. Alternativt byta ut familjetid med att sitta ensam på ett hotell. Jag tror det är ganska få på det stora hela, men självklart finns det några. Majoriteten kanske kommer testa någon gång, alternativt aldrig.

Exakt. Bad gpt hjälpa till identifiera målgruppen du pinpointar
b192f11c15e5a9d7d5fa608c8768ec63.jpg

Man får ju beakta att förmånen i sig inte är ny, den har gällt för Scandicmedlemmar tidigare. Det enda nya är att den nu gäller fler personer än tidigare.

Så nog har de en del data på hur folk som har tillgång till förmånen utnyttjar den även sen tidigare.
En liten skillnad på de gamla och nya är väl att de som hade statusen sen tidigare sannolikt redan bodde många nätter på Scandic och bland de nya kan det finnas ett stort gäng som aldrig bott där tidigare.

Jo, men hur många fler? Hur många EBD finns det? Hur många av dem har ens noterat Scandic-erbjudandet? Hur många av dem har i sin tur noterat frukosterbjudandet?

En liten skillnad på de gamla och nya är väl att de som hade statusen sen tidigare sannolikt redan bodde många nätter på Scandic och bland de nya kan det finnas ett stort gäng som aldrig bott där tidigare.
Enig, men om de nu börjar bo fler nätter på Scandic vinner dem på totalen. För mig är det självklart att både SAS och Scandic kommer utvärdera detta om x månader och sedan göra justeringar i erbjudandet.

Jo men du har ju missförstått frukostgrejen. Bara den är ju värd extremt mycket mer om man kan och vill utnyttja den. Gratis frukost 365 dagar om året. Jämför det med exempelvis tillgång till SAS lounge vid ankomst.

Det är en kul perk, men jämförelse med Eurobonus är fortfarande haltande då det är vid helt två olika funktioner programmen kan nyttjas. Inget flygbolag erbjuder gratis frukost på hotell varje dag mig vetterligen, så med din logik skulle Scandic Friends vara bättre än LH HON, PPS Club, FB Ultimate etc.

Och även om vi jämför den med andra hotellprogram så känner jag att det är av mindre värde än t.ex. suite upgrade eller lounge-tillgång. Att kunna äta frukost varje dag på Scandic är ett teoretiskt värde då det är fysiskt omöjligt att göra varje dag för de flesta människor. Jag tar hellre garanterade fördelar de tillfällen då jag har faktiska, planerade vistelser hos en kedja.

Kanske ta och tona ner det här med fri frukost varje dag
Det har vaknat sovande björnar här på forumet för för att folk inte begriper att talar inte om allt i öppna forum, vilket har betytt ändrade förmåner för oss som häller käften om vissa utnyttjaden.

Toppen