Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Då ska du nog vara glad!
a02239c1433ac4bf02fe4654f79852ca.jpg

Ja, senast på Arlandastad var frågan om Mecenatkortet det första som ställdes vid incheck.

Jag har haft en diskussion på flera Jordgubbshotell när jag bokat Alumni men sen visat Mecenat vanligt (jag pluggar kurser från och till så hoppar mellan dessa olika terminer).

Hur många frukostar är det OK att man tar?
Jag har ju gått så måånga gånger på mitt lokala scandic under senaste 3 åren att jag knappt behöver visa min app. Är väl lite målet att den dagen man tappar statusen kan man fortsätta och bara gå ditt :cool:

Tog en frulle idag på haymarket och förvänta mig en full frulle vid 09:30 men det var bara halvfullt. Frukostvärden här kände igen mig igen så han kolla inte ens legitimationen :D

Eggkocken är ju det bästa med den här frukosten.

20250531_092915.jpg

Attachments

• 20250531_092708.jpg
    20250531_092708.jpg
    {memory} MB · Visningar: 57
Fick utgångsdatum 31/5 - 2025 när jag gjorde statusmatch i mitten på April... Trodde inte det skulle fungera automatiskt att förlänga statusmatchen men... Det fungerade! :)

När jag loggade in ikväll på Scandic stod jag först som "New Friend"... Förnyade sidan direkt och då var jag tillbaka på "Loyal Friend" och nivå 5 på Scandic enligt SAS Eurobonus Guld nivån! :) Med förläng giltigthet till 31/5 - 2026 :)

Screenshot_20250531_202726_Samsung Internet.jpg

Är även uppdaterat på SAS hemsida! :)
Screenshot_20250531_202650_Samsung Internet.jpg

Vilken stad och vilken Scandic tycker du har lite bättre än övriga?
Har tänkt att i samband med sommaren och tempot på jobbet går ner ska jag ta lite rundturer och prova frukostarna på de olika Scandic-hotellen i Stockholm.
De som jag tänkt:
* Anglais (Stureplan)
* Haymarket (Hötorget) - Lyxigast enligt ChatGPT
* Grand Central (Centralen)
* Klara (T-centralen)
* Downtown Camper (T-centralen) - 2nd bäst frukost enligt ChatGPT
* Continental (Centralen) - Bäst frukost enligt ChatGPT

Osäker på dessa:
* No 53
* Wallin
* Go (Upplandsgatan)

Blev väl typ alla i närheten av T-centralen. Prismässigt verkar det som att Downtown Camper och Continental är dyrast så har dom bäst frukost? :p
Hela iden är väl att man bara blir ätandes i sin hemstad och typ på väg till jobbet. Bor jag borta sover jag ju redan på hotell med frukost.

Toppen