Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Som Diamond så har jag nu blivit True Friend på Scandic. Är däremot inte särskilt imponerad av perksen. Frukost verkar ingå som standard på de flesta hotell ändå, incheckningsflex och uppgradering är alla "when available".

Ni som är gamla rävar i Scandic (jag har väldigt lite domestic resande) var upplever ni att fördelarna ligger?
Tror du missuppfattat då, Perksen är ju mil bättre än det SAS själva hade på EBD

Var och åt frukost i onsdags på Scandic nere i gentrum som nybliven supermedlem via mitt SAS Diamond. Har inte bott en natt i mitt liv på Scandic.
Väldigt god frukost var det också. Kan bli en vana det här ju.

Vad finns det för logik i det? Jag ser inte hur det är någon ekvivalens mellan de två, olika syften. Jämförelsen borde rimligtvis vara med andra andra Hotell program.
Jo men du har ju missförstått frukostgrejen. Bara den är ju värd extremt mycket mer om man kan och vill utnyttja den. Gratis frukost 365 dagar om året. Jämför det med exempelvis tillgång till SAS lounge vid ankomst.

En fråga, ni som bott på Scandic sedan status matchen, har ni fått några EB-poäng för er vistelse? Dubbelkollade vid incheckningen att min EB var kopplad vilket den var. Två veckor senare har jag fortfarande inte fått något alls inklusive de 500 poängen extra som man får per natt.

Som Diamond har du väl fortfarande tillgång till SAS loungen vid ankomst 365 dagar om året?
Ja med förutsättningen att man flyger 365 dagar om året...

Vad jag försöker säga är att om man bor i en stad med Scandic vilket större delen av Sveriges befolkning gör är det ett potentiellt värde på frukosten på upp till 35 000/år. Övriga EBD perks är inte ens i närheten av detta.

Vad jag försöker säga är att om man bor i en stad med Scandic vilket större delen av Sveriges befolkning gör är det ett potentiellt värde på frukosten på upp till 35 000/år. Övriga EBD perks är inte ens i närheten av detta.
Ja under förutsättning att du äter varje dag på Scandic…
Det mesta gör att räkna fram med olika perspektiv och jag är alltid närmast mitt eget.
Jag bokar numer oftast billigaste kvällsmaskinen och ändrar sedan som EBD till pendlaravgången. Det sparar mig minst ca 1500 per gång. Detta gånger, säg 40 tillfällen värderas då till 60 000.

Teoretiskt i alla fall. Om det börjas utnyttjas som en varje-dag frukost så är nog tiden tills förmånen begränsas inte särskilt lång... Så värdet är rimligtvis lägre än så.

Teoretiskt i alla fall. Om det börjas utnyttjas som en varje-dag frukost så är nog tiden tills förmånen begränsas inte särskilt lång... Så värdet är rimligtvis lägre än så.
Ja, det känns inte helt genomtänkt. Tror det är MÅNGA som kommer att överutnyttja detta. Får mig att tänka på kampanjen Burger King hade för några år sedan då man kunde äta gratis när man visade sitt pass. Vissa åt ju där varje dag, flera gånger per dag. Fanns inga begränsningar i kampanjen.

Toppen