SAS och Mikkeller i samarbete

Homer skrev:Att man skulle få se Mikkeler i loungerna var tydligen en alltför optimistisk förhoppningdär blir utbudet sämre och sämre.Klicka för att utvidga...
Det är ju tyvärr inte sas som driver loungen. Och om jag förstått det rätt har loungerna avtal med leverantörer av öl och måste följa deras utbud.

Är det samma företag som driver loungen som alla andra restauranger på Arlanda?

palmen skrev:Det är ju tyvärr inte sas som driver loungen. Och om jag förstått det rätt har loungerna avtal med leverantörer av öl och måste följa deras utbud.Är det samma företag som driver loungen som alla andra restauranger på Arlanda?Klicka för att utvidga...

Om BA kan ordna så att det finns Fever Tree i loungerna där de anlitat andra företag att sköta catering,

så kan SAS fixa in lite Mikkeller i sina guldlounger.

Homer skrev:Om BA kan ordna så att det finns Fever Tree i loungerna där de anlitat andra företag att sköta catering,så kan SAS fixa in lite Mikkeller i sina guldlounger.Klicka för att utvidga...
Verkligen. SAS borde sätta lite mer press, de är ju trots allt kunden. Men det är väl en kostnadsfråga. Antar att Mikkeller tar 5-6ggr mer betalt för sin öl än t ex Carlsberg.

De får väl anpassa prissättningen som kompensation för den gratis exponering de skulle få.

Fö övrigt vore det kul vore om SAS målade ett plan i Mikkeller livery.

sånt har gjorts tidigare t.ex. Aeromexico och Corona

För den som är sugen på RAS#2 (portern) finns det flera flaskor i SAS Guld CPH. Står kalla i kylen, och öppnade vid vinet.

olo skrev:För den som är sugen på RAS#2 (portern) finns det flera flaskor i SAS Guld CPH. Står kalla i kylen, och öppnade vid vinet.Klicka för att utvidga...

I fredags hade de RAS#4 på samma plats. Tyvärr bara tomflaskor när jag passerade vid 20-tiden. Bra att det verkar vara en vana i alla fall!

Från loungetråden:

Ormen skrev:20-tal flaskor RAS 1 och 2 från Mikkeller i kylen i guldloungen på Kastrup i dag.Ett tag sedan jag var här en fredag eftermiddag - men aldrig sett det tidigare.Trevligt, hur som helst.Och flightens försening mycket mer lätthanterad..Klicka för att utvidga...
Idag också RAS#1 alltså. Rariteter. Kul, tycker jag!

Canadien skrev:Men varför inte i Capital of Scandinavia! Borde finnas överblivna RAS:ar i Stockholm (och Oslo) också!Klicka för att utvidga...
Kan misstänka att dansk alkohollagstiftning är lite mer relaxed än svensk och norsk. Gissar att det som serveras i loungerna i Norge och Sverige måste passera Systembolaget.

gdaily skrev:Kan misstänka att dansk alkohollagstiftning är lite mer relaxed än svensk och norsk.Gissaratt det som serveras i loungerna i Norge och Sverige måste passera Systembolaget.Klicka för att utvidga...
Restauranger och dyl är fria att köpa från vilken importör eller tillverkare som dom vill

Utan att kunna komma med någon specifik information så tänkte jag åtminstone delge vad som förhoppningsvis blir av innan året är slut.

Vi planerar en ny provning med SAS + Mikkeller, troligtvis i slutet av november och vi siktar på att det ska vara i Köpenhamn (upp till bevis skåningar/danskar).

Inget är som sagt klart på något sätt, inga datum är spikade, ingen plats osv, men det är åtminstone en liten heads up att det förhoppningsvis blir av innan året är slut.

Så fort vi har något fastställt kommer det att rapporteras här i tråden.

Ni får gärna diskutera runt detta, men om ni vill diskutera event runt och omkring Köpenhamn (som man eventuellt kan kombinera med) så gör det i en separat tråd så det inte blri Off Topic här.

Styrde Mikkel upp en ölprovning på väg hem från Boston? //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1.png

//uploads.tapatalk-cdn.com/20160927/b8a8b38f3b326032a73c396bdf503ac1.jpg

palmen skrev:Utan att kunna komma med någon specifik information så tänkte jag åtminstone delge vad som förhoppningsvis blir av innan året är slut.Vi planerar en ny provning med SAS + Mikkeller, troligtvis i slutet av november och vi siktar på att det ska vara i Köpenhamn (upp till bevis skåningar/danskar).Klicka för att utvidga...
Grattis (reserv)danskar! Missa inte det här, rekommenderas!

Back