Senaste nytt

SAS och Mikkeller i samarbete

20171020_193105.jpg
 

Agö

Medlem
Jag tycker att detta samarbete är grymt och innovativt. Här får man chansen att testa något man inte hittar på annan plats. Vill jag dricka Warsteiner knallar jag ner till Systembolaget och tjackar en flaska för 13,40 kr. Det kan jag göra varje dag (ja, förutom söndagar då) året runt. Visst, det är inte säkert att man gillar Mikkellers leklusta men nog f*n är det mer exotiskt (som @pep gillar!) än öl som går att finna till vardags.
 

dino_81

Medlem
Instämmer med @Agö om att samarbetet mellan SAS och Mikkeller är enormt kul och innovativt!

På gott och ont så har det fått mig att intressera mig för och uppskatta mer ovanliga öl än en stor stark. Nu har jag provat alla deras burkar och ett par av flaskölen som serveras i SAS Business. Och på marken har jag och tjejen varit på ölprovning och beställt flera gånger från bland annat Mikkellers webshop.

Trots ovan gillar jag Warsteiner (kanske lite pga. att jag assisterar märket med Lufthansa) och önskar att jag kunde hitta den på mitt lokala Systembolag - den finns dock bara i beställningssortimentet med krav om en hel kartong.
 

Homer

Medlem
Vill jag dricka Warsteiner knallar jag ner till Systembolaget och tjackar en flaska för 13,40 kr. Det kan jag göra varje dag (ja, förutom söndagar då) året runt. .



Nejdu grabben den bluffen gick inte!

Butiker som har drycken: Varan finns inte i någon butik
Warsteiner

det är beställningsvara och inte bara det
Denna dryck kan endast beställas i hela kollin om 24 st.


Däremot har de gått om olika sorters hipsteröl
 

Agö

Medlem
Nejdu grabben den bluffen gick inte!

Butiker som har drycken: Varan finns inte i någon butik
Warsteiner

det är beställningsvara och inte bara det
Denna dryck kan endast beställas i hela kollin om 24 st.


Däremot har de gått om olika sorters hipsteröl
Tur att man lämnat det där landet för elva år sedan
 
Toppen