Jeg har nu også haft prøvet et af disse nye ATR-fly (OY-JZD så vidt jeg husker) på turen København-Aalborg som tager ca. 55 minutter.
Jeg var faktisk også lidt overrasket over det relativt lave lydniveau indenfor. Jeg rejste på Plus som på disse maskiner er placeret bagerst. Her var støjen ikke voldsom, hvilket jeg ellers lidt havde frygtet kunne være tilfældet. Mængden af benplads er cirka den samme, så det gik også selv om jeg har meget lange ben. Men ellers kan det godt føles lidt mere trangt ombord på disse fly, men det har sikkert også noget med størrelsen af kabinen at gøre.
Jeg ved ikke om det er på grund af flyet at flyvetiden er blevet forlænget. Men jeg kan i hvert fald se at SAS har forlænget den samlede rejsetid på ruten med 10 minutter, fra 45 til 55 minutter. Fortsat er der dog ingen servering udover kaffe og te, selvom den forlængede rejsetid egentlig nok burde give tid til dette, om ikke andet så i Plus. Sammen med de noget højere billetpriser og det færre antal sæder synes jeg måske nok at SAS har forringet servicen ret meget over den sidste tid (de færre sæder er ikke blevet erstattet af flere afgange).