Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

Vet inte hur det fungerar. När jag var i Auckland och bokade via SAS så var det inga problem. Mailade hotellet innan och kollade att allt var okej. Antar att du fått ett bekräftelse mail på din bokning iaf?
Yes, bekräftelse har jag fått i ett mail. Men jag hade hoppats att jag även kan samla nätter via hotels.com så jag får en gratis bonusnatt. Jag hoppades att det skulle fungera då SAS har samarbete med dem.

Yes, bekräftelse har jag fått i ett mail. Men jag hade hoppats att jag även kan samla nätter via hotels.com så jag får en gratis bonusnatt. Jag hoppades att det skulle fungera då SAS har samarbete med dem.
Det finns inga gratisluncher!

Booking.com och Hotels.com (samt naturligtvis alla andra bokningssidor) tar en procentsumma av den totala bokningskostnaden. Den procentsatsen räcker "bara så långt". Trodde du på riktigt att man kan dubbeldippa i all evighet och få "allt"? Vem ska då i slutändan betala kalaset? Man får i de allra flesta fallen välja, antingen den ena eller den andra typen av bonus tillbaka. "Allt-till-alla" är inte hållbart!

Problemet är väl att flera här ej fått sina EB-poäng och det går liksom inte att lösa.. Sas o hotels.com slår båda ifrån sig..

Jag gjorde en hotellbokning i Wien den 23 april i år. Bodde där 5 nätter 9/6 - 14/6.
Fyra veckor senare ramlade 1265 poäng in. Inga konstigheter.....

Och lite lurigt kan det vara om man läser sin poänglista kronologiskt... Hotellpoängen daterades till den period jag hade bott på hotellet - och hamnade några rader högre upp i listan, eftersom det hade hunnit fyllas på med mer poäng.

Toppen