Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

Någon som vet om man själv måste bo på hotellet för att på EBpoäng/Rewardnätter? Kan jag t.ex boka ett hotell åt min sambo och ändå få poäng/gratisnätter? Syftar på SAS sammarbete med Hotels och även deras egna Rewardprogram.

Någon som vet om man själv måste bo på hotellet för att på EBpoäng/Rewardnätter? Kan jag t.ex boka ett hotell åt min sambo och ändå få poäng/gratisnätter? Syftar på SAS sammarbete med Hotels och även deras egna Rewardprogram.
Med Hotels.com egna program så kan du boka åt vem som helst och få bonus, så länge du är inloggad som dig själv då du bokar. Det finns med andra ord ingen koppling till vem som bor på rummet och namnet på ditt bonus konto.

Jag kan inte se varför det skulle fungera på något annat sätt med SAS/Hotels.com bokningar.

Det här är ett riktigt bra erbjudande! Funderar starkt på att avboka mina bokade hotell i Kalifornien och göra en ny.

Ni som har räknat på det här, är EB-poäng eller hotellnätter generellt sett ett bättre ekonomiskt val?

Om man använder värderingen 10p=1SEK så är det fortfarande bättre att boka via hotels.com. En hotellnatt som kostar 1000SEK ger 600p med sas, som motsvarar 60SEK med nämnda värdering. Samma natt bokad direkt med hotels.com ger ett värde av 100SEK i form av en tiondel av en fri hotelnatt värd 1000SEK.

Om man använder värderingen 10p=1SEK så är det fortfarande bättre att boka via hotels.com. En hotellnatt som kostar 1000SEK ger 600p med sas, som motsvarar 60SEK med nämnda värdering. Samma natt bokad direkt med hotels.com ger ett värde av 100SEK i form av en tiondel av en fri hotelnatt värd 1000SEK.

Plus 4% på refunder.se om du använder Hotels Rewards.

Har alla som bokade när det fortfarande var 600p som gällde fått sina poäng?

Jag bokade 5 stays kort innan dom ändrade reglerna. Det var 7-9 veckor sedan jag bodde på hotellen, men ännu inga poäng. Jag var i kontakt med SAS och dom gör absolut ingenting, dom säger bara har du inte fått några poäng betyder det att du skrivit in ditt EB-nummer fel. Men eftersom hur man ska mata in EB-numret diskuterades tidigare i tråden är jag 100% säker på att jag gjorde rätt.

Toppen