Agö
Medlem
Poängen är inte att ersätta den frystorkade maten med kuben på långflygningar utan att uppgradera maten till det koncept man kör på kortflygningar.I förhållande till själva kuben, som ju verkar vara huvudsaken med artikeln så tycker jag brickan I plus longhaul är betydligt bättre.
Och kuben är väl dessutom inte varm mat? Jag föredrar personligen definitivt varm mat som kommit från frysen på detta sätt än kuben på en sådan lång flygning.
Jag tror knappast någon väljer sas plus för maten. Jag hoppas ingen gör det på short haul heller för då lär de också bli rejält besvikna, kub eller inte.
Visst vore det trevligt med bättre mat, det håller jag absolut med om. Frågan är väl hur mycket det faktiskt skulle påverka kostnaderna - antagligen inte speciellt mycket om det inte skulle resultera I att de behöver mer personal på flighten för att hantera severing.
Naturligtvis väljer man inte SAS Plus för maten. Däremot kan man förvänta sig att en biljett som kostar 24463 kronor också medför något trevligare än befintlig mat, t.ex. något som är i linje med vad man skryter om på kortflygningar.