Han menar nog mer på att bäst före datum är om över 1 år = hur fräsch är den 02-dec-2018?Menar du att de skulle tagit av folien? Å andra sidan är det ju alltid bra med innehållsförteckningen.
Om det är från USA, det kan också vara 2018-FEB-12 för de använder MMDDYYYY format väl?Han menar nog mer på att bäst före datum är om över 1 år = hur fräsch är den 02-dec-2018?
Fryst mat brukar väl ha ganska lång hållbarhet, så jag gissar på att den är ganska fräsch. Visst, ju fetare mat desto kortare hållbarhet i frysen, men kyckling borde utan problem hålla sig ett år. Kollade på några kycklingar i frysen nu, och är drygt ett år mellan produktion och bäst före.Han menar nog mer på att bäst före datum är om över 1 år = hur fräsch är den 02-dec-2018?
Fast även det alternativet känns lite läskigt för "Cicken Breast Barbacue".Om det är från USA, det kan också vara 2018-FEB-12 för de använder MMDDYYYY format väl?
Men när jag läser texterna noggrant så står det att den är tillverkad/lagad i Tyskland. I så fall det ska vara som du säger, 2018-DEC-02.
Som @Golfkillen skriver, det är inte så ovanligt att frysta kyckling har längre hållbarhet.Fast även det alternativet känns lite läskigt för "Cicken Breast Barbacue".
Högst sannolikt. Och då till frågan om detta är vad man bör förvänta sig i SAS Plus?Som @Golfkillen skriver, det är inte så ovanligt att frysta kyckling har längre hållbarhet.
Eftersom den är tillverkad/lagad i Tyskland, så gissar jag att SAS cateringfirma köper den i stor mängd och serverar den då och då.
Nej det är säkert OK och vad jag vet har jag aldrig blivit dåliga av flygplansmat. Kanske jag som är oinsatt.Som @Golfkillen skriver, det är inte så ovanligt att frysta kyckling har längre hållbarhet.