Senaste nytt

SAS - Nytt high speed WiFi från Starlink 2025

Om man vill slippa kostnaden för Viasat så kan dom väl bara stänga ner den? Det är ju ändå på så pass få plan att ingen skulle märka någon större skillnad, särskilt när utrullningen har börjat av Starlink då lär det mest snackas om det.
Tänkte om det var någon typ av fast kostnad för att ha boxen, men tror nog du har rätt. Vore bra att veta hur utrullningen kommer ske.

Så om gör 2 st A320 per vecka och ska vara klara till sommaren så betyder det 320-flottan i SAS och inget i Connect och absolut inte Link? Dvs de i huvudsak förbättrar på plan där det redan finns Wifi och fortsätter med halva flottan helt utan?

Vet inte om jag har otur, men den senaste månaderna har det varit 100% wifi-fritt för mig. Så det ska vara "champions-league" nivå på vissa rutter och Division 8 på andra? Ungefär som att "SAS NYA BUSINESS" för 5tkr mycket väl kan vara en sur plus-macka om man råkar flyga utanför huvudstads-triangeln.
Förlåt om jag inte jublar.
Va? Står det någonstans att de prioriterar SAS Mainline över SAS Connect? Av mina resor är 80% Connect (eller 90% av A320-flights) så det är ju surt.

Kan det hänga ihop med att man vill slippa kostnaden för Viasat-tjänsten ASAP?

Sen om det innebär att alla-alla är klara till hösten 2026 så är det väl okej, men vi får väl se.

Det ska installera Starlink på samtliga A320Neo maskiner oberoende av SAS Scandinavia eller SAS Connect.

De kommer starta med maskinerna som helt saknar wifi och därefter fortsätta att byta ut utrustningen på de andra maskinerna.

Flög med Air Baltic i somras och fick testa Starlink. Överlägset bästa internetuppkopplingen jag haft i luften. Kunde streama youtube utan problem, och det kändes snabbare än wifi på flygplatserna. Kan väl tycka att det är lite trist att den bästa produkten ägs av Elon Musk (andra kanske inte alls tycker det är trist), men är väl bara att köra på den när bra alternativ saknas.

Det ska installera Starlink på samtliga A320Neo maskiner oberoende av SAS Scandinavia eller SAS Connect.

De kommer starta med maskinerna som helt saknar wifi och därefter fortsätta att byta ut utrustningen på de andra maskinerna.
Kanon. Jag bara räknade på antalet veckor x2 och fick inte ihop attt det skulle räcka till alla 320. Men då känns det mycket bättre!

Toppen