eurobonusguiden.se
Att man vid bokningi ska se om flyget har starlink ger jag inte mycket för. Det skulle innebära att de i princip inte kan byta flygplan på rutten. Inte en chans att det håller i rimlighet.
Prata med en god vän som är pilot på AirBaltic och dom kommer skruva upp antalet installationer nu i slutet av November när deras behov av maskiner går ner aningen i och med vintertidtabellen.AirBaltic har börjat få Starlink på sina maskiner nu.
Över Östersjön idag är det bra fart. Förvisso högst 20% beläggning ombord, men bra fart och inget krångel med inloggning. Blir bra när detta kommer hos SAS.
Va? Står det någonstans att de prioriterar SAS Mainline över SAS Connect? Av mina resor är 80% Connect (eller 90% av A320-flights) så det är ju surt.Så om gör 2 st A320 per vecka och ska vara klara till sommaren så betyder det 320-flottan i SAS och inget i Connect och absolut inte Link? Dvs de i huvudsak förbättrar på plan där det redan finns Wifi och fortsätter med halva flottan helt utan?
Vet inte om jag har otur, men den senaste månaderna har det varit 100% wifi-fritt för mig. Så det ska vara "champions-league" nivå på vissa rutter och Division 8 på andra? Ungefär som att "SAS NYA BUSINESS" för 5tkr mycket väl kan vara en sur plus-macka om man råkar flyga utanför huvudstads-triangeln.
Förlåt om jag inte jublar.
Om man vill slippa kostnaden för Viasat så kan dom väl bara stänga ner den? Det är ju ändå på så pass få plan att ingen skulle märka någon större skillnad, särskilt när utrullningen har börjat av Starlink då lär det mest snackas om det.Kan det hänga ihop med att man vill slippa kostnaden för Viasat-tjänsten ASAP?