Efter att ha testat Starlink hos Hawaiian x2 där det är grattis och med fullsatta plan utan problem kunnat streama content och ladda ner tunga filer så är jag ganska trygg i att det kommer upplevas mycket bättre än nuvarande viasat wifi.
AirBaltic har börjat få Starlink på sina maskiner nu.
Över Östersjön idag är det bra fart. Förvisso högst 20% beläggning ombord, men bra fart och inget krångel med inloggning. Blir bra när detta kommer hos SAS.
Från Eurobonusguidens sammanställning från gårdagens event i Oslo!
Installationerna av utrustningen ska starta nu i november och med en hastighet av 2 maskiner/vecka! Därmed verkar det gå betydligt snabbare att installera detta system än när dagens system monterades!
Att man vid bokningi ska se om flyget har starlink ger jag inte mycket för. Det skulle innebära att de i princip inte kan byta flygplan på rutten. Inte en chans att det håller i rimlighet.
Att man vid bokningi ska se om flyget har starlink ger jag inte mycket för. Det skulle innebära att de i princip inte kan byta flygplan på rutten. Inte en chans att det håller i rimlighet.
Möjligen kan de mena att detta ska funka efter sommaren 2026 (då alla A320) ska ha starlink. Då handlar det enbart om huruvida flighten planeras flygas med en A320 eller ej, inte exakt vilket plan.
Någon information kring hur det ser ut för A350? Känns definitivt mer "värdefullt" att ha stabilt och bra WIFI på en long-haul flight i jämförelse mot short-haul.