Om du köper 30 ullbollar så kan du ju åtminstone ta med dig dem på flighten och kasta på alla som pratar för högt.
Och jag som hade tänkt skänka dem till FFF, för att visa min miljömedvetenhet ...
Om du köper 30 ullbollar så kan du ju åtminstone ta med dig dem på flighten och kasta på alla som pratar för högt.
Ja, men inget om att det ska vara gratis/ingå med fler devicer. Det går att ha flera simultaneously idag också, så länge du betalar.Dock säger de ”simultaneously”.
Lite ironiskt att du måste gå utanför VPNet för att logga in och sedan komma åt alltSen att mitt jobb-VPN kräver MFA på mobilen och SAS bara tillåter en kopplad enhet åt gången gör ju det ändå omöjligt![]()
Det blir en ny enhancement om ett par år! "nu kan du ansluta din egen enhet till skärmen i stolen och streama dina egna serier" med fotnot att IFE i klassisk mening tas bort.Amen. 1Mbit/s up och ned, och tillåt VPN. (Men jag misstänker att flygbolagen kanske vill avlasta kostnaden för IFE till att kunderna istället streamar.)
Sen att mitt jobb-VPN kräver MFA på mobilen och SAS bara tillåter en kopplad enhet åt gången gör ju det ändå omöjligt![]()
Ah, laptop->bluetooth->mobil? Har inte behövt använda detta sedan vi gick över från SMS till MFA-app, så hade ju inte tänkt på att den klurigheten går.Lite ironiskt att du måste gå utanför VPNet för att logga in och sedan komma åt allt
Men det går att lösa det också -- dela uppkopplingen via bluetooth...
Lite som att vissa hotell (Premier Inn) erbjuder HDMI input under TV:n.Det blir en ny enhancement om ett par år! "nu kan du ansluta din egen enhet till skärmen i stolen och streama dina egna serier" med fotnot att IFE i klassisk mening tas bort.
Så länge skärmen är av en vettig storlek och det finns möjlighet att ladda telefonen samtidigt så skulle jag faktiskt tycka att det är en riktig enhancementDet blir en ny enhancement om ett par år! "nu kan du ansluta din egen enhet till skärmen i stolen och streama dina egna serier" med fotnot att IFE i klassisk mening tas bort.
USB-C bör ju kunna fixa allt det!Så länge skärmen är av en vettig storlek och det finns möjlighet att ladda telefonen samtidigt så skulle jag faktiskt tycka att det är en riktig enhancement![]()
Elle åt andra hållet, mobil->bluetooth->laptop så har du laptopen på det snabba wifi:et. Men det kräver att din laptop tillåter åtkomst till internet innan VPNet är uppkopplat, för MFA-appen. Men fördelen med det är att du får lapopen på "snabba wifi" och telefonen på "lite långsammare bluetooth".Ah, laptop->bluetooth->mobil? Har inte behövt använda detta sedan vi gick över från SMS till MFA-app, så hade ju inte tänkt på att den klurigheten går.
Det beror på vilken lösning av MFA som ni använder på jobbet, men de flesta stödjer faktiskt någon form av offline-hantering. Microsoft till exempel är många vana vid en popup i appen och man behöver fylla i ett tal som dyker upp på datorn, men kikar man noga finns en liten knapp att trycka på om detta inte är möjligt, och då får man alternativet att fylla i siffror som går att hitta i mobilen även offline istället.Amen. 1Mbit/s up och ned, och tillåt VPN. (Men jag misstänker att flygbolagen kanske vill avlasta kostnaden för IFE till att kunderna istället streamar.)
Sen att mitt jobb-VPN kräver MFA på mobilen och SAS bara tillåter en kopplad enhet åt gången gör ju det ändå omöjligt![]()