Senaste nytt

SAS - Nytt high speed WiFi från Starlink 2025

Imponerande! Speciellt med tanke på hur installationen gått med tidigare WiFi-system! Håller tummarna för att det går snabbt att få igång på långlinjerna också (speciellt A330 för min skull ). Jag åker oftast rutter där A330 trafikerar och det är nästan skönt att flyga SE-REH som saknar WiFi, slippa bli irriterad på att det inte funkar eller funkar dåligt..
Själv hoppas jag mina A350-resor i slutet på september och början på oktober kan visa en fin ikon i SAS-appen. :)

Nån som kanske vet när A350:eek:rna har kommande maintenance-stop? :p

Jag tror nog att installationerna av starlink på både A350 och A330 kommer utföras i CPH, snarare än vid större underhåll.

Maskinerna har kortare underhåll/paus i Köpenhamn med jämna mellanrum så då borde det gå att genomföra installationen där.

Jag tror nog att installationerna av starlink på både A350 och A330 kommer utföras i CPH, snarare än vid större underhåll.

Maskinerna har kortare underhåll/paus i Köpenhamn med jämna mellanrum så då borde det gå att genomföra installationen där.
Får hoppas på det :) Har iof inga längre flyg med SAS förrän November/December, så bara det inte blir försenat tills då!

Har bara testat Starlink inrikes tidigare och det är ju fantastiskt.

Någon som vet hur det funkar med geoblockat innehåll på nätet?
Om det går att starta innan take-off i Sverige, hur påverkas det hela under flight och sedan efter landning?

Vad heter SAS-appen som man skall köra på Mac?
Jag hittar ingen...
Denna: https://apps.apple.com/se/app/sas-scandinavian-airlines/id605727126?l=en-GB
Du behöver klicka på "iPhone & iPad apps".

1788268220773.png

Toppen