Senaste nytt

SAS nya kabin i A320NEO

maswan

Medlem
Ett litet erkännande, jag bokade en något sämre tidtabell till ekvivalent pris på min nästa Geneve-resa för att ta det här planet från Köpenhamn istället för Lufthansa från Frankfurt. Nackdel: Kommer isäng 20-25 minuter senare på arlanda, fördel nya planet. :)

Och så här i efterhand så skulle kanske jag ha valt Lufthansa istället, 20-25 minuter senare verkar snarare bli ett par timmar senare... Menmen, jag har ju kallrökt lax och dillpotatissallad att trösta mig med. ;)
 

011430121

Medlem
Nej, grisen är ju trevlig. Ut med 737-700 istället!
@fcx, nu är jag helt oenig med dig, 1 D på 737-700 betydligt bättre benutrymme. På 737-600 så är det väl bara 1E som kan stoppa in fötterna i den lilla lådan för att få bättre benplats. På de 737-600 som i början gick utrikes så är det fördel att den främre toaletten bättre till, eftersom man inte behöver störa kabinpersonalen när de förbereder serveringen eller har en liten paus.
 

OnlyAFool

Medlem
Fick nya kabinen nu idag på väg till Köpenhamn. Tyvärr några minuters försening. Men första intrycket är positivt :) IMG_20161112_061347.jpg
 

Agö

Medlem
Någon som flugit med denna kärra fler än en gång? Hur är den att åka jämfört med 737? Ja, förutom att den uppenbarligen är helt ny och tystare :)
Jag har tre ben med den nu. Den stora fördelen är att den känns rymlig vilket är bra om den ska rulla på huvudstadstriangeln i början. Belysningen är också behaglig, liksom färgsättningen. Bidrar till en skönare upplevelse.
 
Toppen