Senaste nytt

SAS nya hemsida

aldrighemma

Medlem
Ingen aning om vem som gjort vad, jag kan bara konstatera att jag tycker att hemsidan är okej nu.
Allt är relativt, även om sidan är på gränsen till acceptabel nu så är det fortfarande den mest ostabila sidan jag använder regelbundet i alla fall. Fortfarande återkommande problem med inloggning och att visa familjekonto t ex. Min största kritik är dock att ingen ny funktionalitet är införd i bokningsflödet, speciellt multi-city bokningar men även möjlighet med layovers över natt på vanliga ToR, för oss som inte utgår ifrån ARN så är det tyvärr nödvändigt med övernattning på ARN ganska ofta.

Men som sagt allt är relativt jämfört med då dom sjösatte den så är den ju grym!, den fungerar nästan varje gång ;)
 

ekf

Medlem
Men som sagt allt är relativt jämfört med då dom sjösatte den så är den ju grym!
Är det för att den är bra nu eller var den katastrofal i början? :rolleyes: Jag kan inte annat än få lite för många LCC-vibbar av den... Men som sagt, den fungerar ju nu... oftast.
 

schrute

Medlem
Det är så klart förstående att att bygga/migrera ett virrvarr av nya och gamla system med integrationer åt alla möjiga hålla är otroligt komplext.
MEN det har ju varit enkla UI-glitchar som krånglat. Sånt som att man fick nån sorts röra av UI-komponenter om man - som jag av gammal vana - gick in på sas.se/eurobonus och loggade in. Man blev inloggad med cookies etc, men kunde inte göra något vettigt utan fick bara massa reklam för varför man skulle bli medlem ‍♂️Sånt finns det inget försvar för, och saken blir inte bättre av att det tog många många månader att fixa det...
 

Agö

Medlem
Allt är relativt, även om sidan är på gränsen till acceptabel nu så är det fortfarande den mest ostabila sidan jag använder regelbundet i alla fall.
Ja, det är vansinne att t.ex. jag fortfarande till och från använder mig av den gamla hederliga hemsidan, en bra bit två år efter den nya hemsidan kom igång.
 

Homer

Medlem
När jag försöker ändra i en bokning får jag följande meddelanden:



HTTP ERROR: 404
Problem accessing /bin/sso/redirect. Reason:

Not Found
Powered by Jetty://


Bad Gateway
The proxy server received an invalid response from an upstream server.




På gamla sidan får jag:

  • Detta prisalternativ är inte definierat i vår databas. Välj ett annat alternativ. (7110 - 9020)
  • Systemfel. Kontakta oss för mer information. (4004 - 10936)
 

srg

Medlem
När jag försöker ändra i en bokning får jag följande meddelanden:



HTTP ERROR: 404
Problem accessing /bin/sso/redirect. Reason:

Not Found
Powered by Jetty://


Bad Gateway
The proxy server received an invalid response from an upstream server.




På gamla sidan får jag:

  • Detta prisalternativ är inte definierat i vår databas. Välj ett annat alternativ. (7110 - 9020)
  • Systemfel. Kontakta oss för mer information. (4004 - 10936)
Mmh jag får så på dom flesta sidor nu.
 

aldrighemma

Medlem
Den här måste väl vara ny? Har inte sett den tidigare...
upload_2019-7-1_14-29-50.png

Finns under "Min Eurobonus", synd bara att dom fortfarande inte har lagt in äldre aktivitet :(
 
Toppen