Agö skrev:Kan någon hjälpa mig hitta var jag finner "Mina bokningar" på den nya hemsidan? Gärna bild.Klicka för att utvidga...
//uploads.tapatalk-cdn.com/20170319/baa512b1294c3b7f06320dbdaea556e3.jpg
Agö skrev:Kan någon hjälpa mig hitta var jag finner "Mina bokningar" på den nya hemsidan? Gärna bild.Klicka för att utvidga...
Letade I några minuter själv utan att hitta. Läste en av dessa trådar för att hitta första gången. Höjden av dåligt UX när man inte hittar dessa vitala delar.Agö skrev:Kan någon hjälpa mig hitta var jag finner "Mina bokningar" på den nya hemsidan? Gärna bild.Klicka för att utvidga...
Bedrövligt ja. Letade febrilt under Eurobonussidorna utan att finna en länk (tidigare fanns det ju som en egen länk, Mina bokningar, på dessa sidor). Noll användarvänlighet.palmen skrev:Letade I några minuter själv utan att hitta. Läste en av dessa trådar för att hitta första gången. Höjden av dåligt UX när man inte hittar dessa vitala delar.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Letade I några minuter själv utan att hitta. Läste en av dessa trådar för att hitta första gången. Höjden av dåligt UX när man inte hittar dessa vitala delar.Klicka för att utvidga...
På Eurobonussidorna?fcx skrev:Men det är ju en länk nästan högst upp på förstasidan, där det står "mina resor"?? Dessutom i en avvikande färg. Tycker faktiskt att det är tydligare än på gamla sidan.Klicka för att utvidga...
Vic skrev:Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Bedrövligt ja. Letade febrilt under Eurobonussidorna utan att finna en länk (tidigare fanns det ju som en egen länk, Mina bokningar, på dessa sidor). Noll användarvänlighet.Klicka för att utvidga...
Lite som businessclass.se då. Jag går direkt till SAS.se/Eurobonus...Någon förstasida besöker jag sällan, om aldrig.fcx skrev:Nej, på förstasidan:Klicka för att utvidga...
Jag hade samma problem som Agö men har sett att det sedan 2-3 veckor sedan kommit upp på första sidan (jag kör PC).fcx skrev:Nej, på förstasidan:Klicka för att utvidga...
Hur ser det ut? På alla enheter jag provat så är det en vit text på blå botten, som den mesta texten däromkring.fcx skrev:Men det är ju en länk nästan högst upp på förstasidan, där det står "mina resor"?? Dessutom i en avvikande färg.Klicka för att utvidga...
Tockstew skrev:Vet någon om man kan lägga till bokningar som gjorts när man inte varit inloggad? T.ex. Bokningar gjorda av kunder, arbetsgivare etc? I appen funkar det men på hemsidan har jag gått bet.TockKlicka för att utvidga...
Jag trodde hela den "menyn" var en mätare som visade hur långt man kommit i bokningen, inte att det är en meny med knappar att trycka på. Vi är ju rätt många som inte hittat mina resor utan hjälp så något måste vara fel, antingen på oss eller design av UX.fcx skrev:Men det är ju en länk nästan högst upp på förstasidan, där det står "mina resor"?? Dessutom i en avvikande färg. Tycker faktiskt att det är tydligare än på gamla sidan.Klicka för att utvidga...
Jag tror att grundproblemet där ligger i att de har alldeles för många olika navigationssystem samtidigt. En uppe till vänster, en "slider" som inte ser ut som en meny, två längst ned. Loggar man in får man sedan ytterligare en.palmen skrev:Jag trodde hela den "menyn" var en mätare som visade hur långt man kommit i bokningen, inte att det är en meny med knappar att trycka på. Vi är ju rätt många som inte hittat mina resor utan hjälp så något måste vara fel, antingen på oss eller design av UX.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Jag trodde hela den "menyn" var en mätare som visade hur långt man kommit i bokningen, inte att det är en meny med knappar att trycka på. Vi är ju rätt många som inte hittat mina resor utan hjälp så något måste vara fel, antingen på oss eller design av UX.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Jag tror att grundproblemet där ligger i att de har alldeles för många olika navigationssystemsamtidigt. En uppe till vänster, en "slider" som inte ser ut som en meny, två längst ned. Loggar man in får man sedan ytterligare en.Sedan är ju UI-elementen i den där slidern inte precis något som används på många stälen. Någon som har sett den någon annanstans alls där den används som meny?Klicka för att utvidga...
Left Turn skrev:Nu kan man inte komma in på hemsidan alls sedan en timme...Behövde göra en ny bokning...Klicka för att utvidga...