Senaste nytt

SAS nya hemsida

Hade ett rent håvete att boka resor i söndags kväll. Tog med min iPad och tänkte i min enfald att det ska väl gå lättare än i mobilen. Där misstog jag mig. I paddan så laddade sidan i all oändlighet och kom aldrig vidare till betalning. Till slut gav jag upp och lyckades göra det i appen i mobilen istället.

Det mest spännande var ju bokningen som jag aldrig klickade igenom för betalning, eftersom det saknades några uppgifter för den som skulle resa.
Dagen efter säger han att han har fått en bokningsbekräftelse.... Och mycket riktigt - sökte upp via bokningsreferensen och där var bokningen som jag aldrig klickat igenom.
Hur tusan gick det där till?

Nu får det väl ändå vara nog med dumheterna!!!

Nu finns den nya hemsida också live på det norska domänen sas.no. Även om det bara var igår att SAS på facebook hänvisade en kund till den norska sida för att hantera en sak som inte kunde hanteras på det nya sajt.

SAS.... :rolleyes:

En annan bugg på ny hemsida är att det inte går att boka om travelpass biljetter nära avgång (24 timmar innan ). Sidan säger att det är för när avgång. Funkar bra i appen

En annan bugg på ny hemsida är att det inte går att boka om travelpass biljetter nära avgång (24 timmar innan ). Sidan säger att det är för när avgång. Funkar bra i appen
Sjukt. De har alltså validering av saker i gränssnittet och inte i backend... Snacka om dålig design. Likadant med MCT-validering.

• Gilla
Reactions: obs
Har problem att se min resa, tänkte checka in... men det funkar inte heller. Någon annan som har samma problem?

Nu har skiten lanserats på sas.no och jag blir fan tokig alltså på ren och skär svenska. Jag må vara spydig i tonen men huvvaligen sån illa hemsida. Tänker inte över min döda kropp boka nå biljetter via webben nå mer, nu blir det via sas appen. Älskade den gamla sas hemsidan.

Sjukt. De har alltså validering av saker i gränssnittet och inte i backend... Snacka om dålig design. Likadant med MCT-validering.
Jag skulle nog tro att de valideras på båda ställena - det är väl det man normalt gör eftersom man får bättre svarstider då. Och jag tror knappast det går in något i Amadeus som bryter det.

Däremot är det uselt dåligt att validera enligt olika regler!

Toppen