Senaste nytt

SAS nya hemsida

Finns det något sätt att välja vilken vuxen man vill knyta en infant-biljett till? Senaste gångerna jag bokat med SAS (2 vuxna, 1 infant) så hamnar infant automatiskt och påtvingat på resenär 1, vilket är jag eftersom jag bokar i inloggat läge. Enda sättet för infant att knytas till min frus biljett verkar vara om hon är resenär 1 - vilket är rätt drygt då jag måste ta bort allt som är automatiskt förifyllt.

Jag har bokat med BA, Finnair och Easyjet nyligen där jag superenkelt kunde välja vilken vuxen som infant skulle knytas till.

Någon som lyckats betala med presentkort på SAS hemsida på sistone? Jag har provat med flera olika presentkort (valuta samma som hemsidan) och olika rutter, men alltid samma fel. Någon annan som ser samma?

1770844694563.png

Jag har ingen annan sida där jag måste rensa kakor så ofta som på SAS hemsida. Det är ofta jag "spökinloggad" där det står jag är inloggad men inte är det, eller så är jag inte inloggad men när jag påbörjar bokning så står det plötsligt att jag är inloggad. Kanske har det att göra med att jag växlar mellan att använda sas.fi/se, men det ska ju inte begränsa. Idag var det chatten som vägrade kännas vid mig (trots att jag rensade kakor och loggade in på nytt) och ej heller öppnade popup för att logga in (är ej blockat i min webbläsare). Också störigt att Ture insisterar att jag förklarar ärendet även om Ture redan tidigare i chatten sagt att han inte kan lösa det.

1770906135919.png

Jag har ingen annan sida där jag måste rensa kakor så ofta som på SAS hemsida.
Samma här. Mycket krångel och försöker man växla mellan att kika på priser i pengar och poäng så finns det helt plötsligt inga resor alls för poäng (trots att alla resor ska gå att köpa för poäng) och massa röda felmeddelanden dyker upp i överkant. Jag förstår inte varför de inte får till sin hemsida ordentligt.

Fungerar inte att logga in på hemsidan, med vanligt password eller passkey. Får error 400. "Auth" adressen verkar vara utbytt?
Någon annan som upplever liknande?
Det där brukar jag få titt som tätt också. Oftast hjälper det att rensa cookies eller prova att logga in i inkognito-läge för mig. Men maken till buggig hemsida vet jag inte om jag varit med om. Stökigt att hela tiden behöva krångla och logga ur och in och rensa data och hålla på.

Toppen