Senaste nytt

SAS nya hemsida

Homer

Medlem
På några av mina bokningar betalda för flera månader sedan står det,
det visade sig handla om tidtabellsändring information på annat sätt har jag inte fått

Vi har inte avslutat utfärdandet av biljetter för alla flygningar i denna bokning. Genomför din betalning eller kontakta SAS Sales & Service för att få hjälp.
 
Jag har två bokningar som båda har anslutning med UA där jag på båda köpt till Economy Plus i efterhand på united.com. På den bokningen som gjordes innan ändringen på "Mina bokningar" ser allt bra ut men på den jag gjorde efter ändringen så står det :

Det verkar som att din bokning saknar giltiga dokument för dina tilläggstjänster. Kontakta SAS Sales and Service för att få hjälp.

Ringde SAS och dom sa att den bokningen har säkert inte gått igenom hela "processen" och det ska lösa sig, annars får jag ringa upp igen. Både på SAS och United är det rätt stol som jag köpt till så vet inte riktigt om något verkligen är fel eller inte. Någon annan som har så här också?
 
Norska myndigheter gillar inte SAS nya hemsida.

SAS riskerar vite i Norge för diskriminering - Omni Ekonomi

Och här är pressmeddelandet från Direktoratet for forvaltning og ikt
SAS Norge AS ilagt tvangsmulkt | Difi

Eksempel på feil ved billettbestilling
Feila som står att rammar alle brukarar. Dei rammar særleg brukarar som ønsker å, eller må bruke opplesingsverktøy eller skjermlesar, som synshemma og personar med lese- og skrivevanskar. Her handlar det om feil på koding av skjema og andre typar innhald. I tillegg er det feil at innhald i ledetekstar og lenketekstar er på engelsk. Slike feil gjer at innhaldet på nettsida ikkje blir lese opp på ein påliteleg måte, og brukaren vil ha problem med å forstå innhaldet. Mangelfull identifikasjon av skjemafelt og knappar gjer det vanskeleg for brukarane å fylle ut skjema. Mange med nedsett syn vil derfor ha problem med å gjennomføre billettbestillinga utan hjelp, og feila er såleis direkte til hinder for likeverdig samfunnsdeltaking.

Dei andre feila som står att, får konsekvensar for alle brukarar. Dette gjeld særleg mangelfulle feilmeldingar i skjema og forslag til feilretting, som kan føre til at brukarane ikkje får fullført skjemaet og gjennomført kjøpet. Får du for eksempel ikkje feilmelding når du skulle ha fylt ut eit obligatorisk felt, kan det resultere i at du ikkje kjem deg vidare i skjemaet, men ikkje sjølv ser kvifor.


Med tanke på hur bedrövlig den var vid introduktion så tycker jag ändå att den numera är väsentligt mycket bättre. Men SAS har en bit kvar.
 
Är det någon som har haft problem att logga in på sidan där man skapar Star Alliance award trip? Jag får upp en "logga-in" ruta som inte går att komma förbi. Inget händer då jag trycker på "logga in" - detta oberoende av om jag faktiskt är inloggad sedan tidigare. Sidan fungerade för mig senast för en vecka sedan. Någon som har tips på hur man kan komma förbi detta?
Award_trips.JPG
 

Zniper

Medlem
Kommer upp samma ruta för mig men när jag klickar på logga in så görs jag just det. Loggas in och sen fungerar det som vanligt
 

Syversen

Medlem
Är det någon som har haft problem att logga in på sidan där man skapar Star Alliance award trip? Jag får upp en "logga-in" ruta som inte går att komma förbi. Inget händer då jag trycker på "logga in" - detta oberoende av om jag faktiskt är inloggad sedan tidigare. Sidan fungerade för mig senast för en vecka sedan. Någon som har tips på hur man kan komma förbi detta?

Jag får samma bekymmer i Chrome, men det fungerar i Edge/Explorer.
 
Är det någon som har haft problem att logga in på sidan där man skapar Star Alliance award trip? Jag får upp en "logga-in" ruta som inte går att komma förbi. Inget händer då jag trycker på "logga in" - detta oberoende av om jag faktiskt är inloggad sedan tidigare. Sidan fungerade för mig senast för en vecka sedan. Någon som har tips på hur man kan komma förbi detta? Visa bifogad bild 79041
Jag fick också det problemet förra veckan. Kunde inte klicka på den (varken Safari eller Chrome). Löste det genom att gå in i developer tools (Chrome), och ta bort koden för den där modala rutan, och sedan klicka mig vidare. Sen tror jag att jag kunde lösa det på ett annat sätt genom att använda en gammal länk ur min history (sas.se/book...-nånting) och fortsätta därifrån.
 
Toppen