Senaste nytt

SAS nya hemsida

gusten

Medlem
Jag tycker att den nya hemsidan är bedrövligt dålig. Snårig, seg och krånglig. Dessutom har jag upptäckt att det inte går att t e x boka ungdomsbiljetter åt sina barn längre? "Det verkar som om du fyller 26 år innan avresa...". Man måste m a o vara inloggad för att boka en sådan biljett. Riktigt dåligt. Jag är så trött på hemsidan att jag drar mig för att ens besöka den. Det är förvisso något bättre i mobilappen men där kan man ju inte göra allt.
SAS måste göra om och göra rätt.
 
  • Gilla
Reactions: LMR

fcx

Medlem
Jag tycker att den nya hemsidan är bedrövligt dålig. Snårig, seg och krånglig. Dessutom har jag upptäckt att det inte går att t e x boka ungdomsbiljetter åt sina barn längre? "Det verkar som om du fyller 26 år innan avresa...". Man måste m a o vara inloggad för att boka en sådan biljett. Riktigt dåligt. Jag är så trött på hemsidan att jag drar mig för att ens besöka den. Det är förvisso något bättre i mobilappen men där kan man ju inte göra allt.
SAS måste göra om och göra rätt.

Fast även på gamla hemsidan måste man ju vara inloggad med ungdomskonto för att boka ungdom?
 

chazzie

Medlem
Jag fick igenom en Plusgrade förra veckan och en denna vecka, men i båda fallen när jag går in på bokningen står det bara och tuggar. Jag ämnar välja plats på hemresan i Plus men det går inte :( Kan det vara för att jag är inchecka på utresan redan?
 

henke12

Medlem
Är det någon som lyckas få upp en bokning via bokningsreferens via "mina bokningar"?

Har testat både Chrome och IE men har bara 3 prickar som laddar i oändligheten..
 

gusten

Medlem
Fast även på gamla hemsidan måste man ju vara inloggad med ungdomskonto för att boka ungdom?

Jag bokade Ungdomsbiljetter flertalet ggr åt mina söner på SAS tidigare. Inga problem då. Nu måste alltså resenären (ungdomen) själv boka och betala såvitt jag förstår.
 

chazzie

Medlem
Är det någon som lyckas få upp en bokning via bokningsreferens via "mina bokningar"?

Har testat både Chrome och IE men har bara 3 prickar som laddar i oändligheten..

Exakt det felet jag menade, men det funkar på en bokning där jag inte är incheckad, dock inte på den där jag är incheckad på utresan som pågår i skrivande stund.
 

chazzie

Medlem
Update: nu fungerar det inte på höstens bokning heller... jag märkte av samma fel förra veckan också. BAD, VERY BAD.
 

Albert

Medlem
Jag tycker att den nya hemsidan är bedrövligt dålig. Snårig, seg och krånglig. Dessutom har jag upptäckt att det inte går att t e x boka ungdomsbiljetter åt sina barn längre? "Det verkar som om du fyller 26 år innan avresa...". Man måste m a o vara inloggad för att boka en sådan biljett. Riktigt dåligt. Jag är så trött på hemsidan att jag drar mig för att ens besöka den. Det är förvisso något bättre i mobilappen men där kan man ju inte göra allt.
SAS måste göra om och göra rätt.
Håller mig till classic.sas för ungdomsbiljetter - lika bra för att slippa allt strul! Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS
 

srg

Medlem
Nya hemsidan har fungerat väldigt bra för mig hitintills, inte haft några problem.. tills idag då jag fick igenom en Plusgrade, då kan jag inte längre gå in och se resan eller välja nya platser etc :\.
 
Toppen