Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Citerar ot inlägg i

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

innan de införde bussinesclass blev vi bokade i plus men efter i flex skillnaden är ingen mat ombord , har alla andra fördelar genom status , många flyger bussinesclass i långdistans och vidare på "feederflighter" till och från CPH som är stor hub , priset för intra flighten syns väl knappt på biljettpriset men på enkelbiljett

55 minuters flygning i bussinesclass sista minuten kostade 8500 sek vid klm kaoset , jag blev uppgraderat på fullbokad flight , samma stol dokk frukostlåda a 89 sek och en ramlösa 30 sek i "bonus" uppgraderingsbud brukar ligga på 1000 sek , är dålig affär ;-)

Inrikesbiljetter i Norge är otroligt dyra även om de bokas med 2 veckors marginal , 7-8 tiden från söder till norr , många nordlys turister på de flygen och dålig konkurans

Attachments

• Screenshot_20260214_074325_SAS.jpg
    Screenshot_20260214_074325_SAS.jpg
    206,4 KB · Visningar: 100
Flög sena flighten OSL-ARN igår. Åkte själv i economy, men reflekterade över att man i utropet (både på svenska och engelska) pratade om man man skulle servera i "Premium class".

Kärran kom från HEL, men min flygning var inrikes där SAS har "Premium" och inte "Business". Ett moment till som ska hinnas med av besättningen på 40 min turnaround på ARN - byta skylt.

Toppen