Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Stockholm till Helsingfors på sista raden i Braflygs turbopropp bjöd på en upplevelse utöver det vanliga…

Således inte lika flott som till Oslo resp. Köpenhamn som tidigare rapporter gör gällande. Eller är det annorlunda på avgångarna som flygs med A320?

Visa bifogad bild 169001

Ser ut som att SAS Premium användes på linjen trots utrikes.

Hade det varit SAS Business på intra Europa på A320Neo så hade det varit skillnad.
 
Stockholm till Helsingfors på sista raden i Braflygs turbopropp bjöd på en upplevelse utöver det vanliga…

Således inte lika flott som till Oslo resp. Köpenhamn som tidigare rapporter gör gällande. Eller är det annorlunda på avgångarna som flygs med A320?

Visa bifogad bild 169001
Flygtid Stockholm-Helsingfors är längre än Göteborg-Köpenhamn, så det här var en besvikelse att se. Lustigt att SAS då höjt priset för både biljett samt för uppgradering, jämfört med Plus när service verkar vara exakt samma (förutom ledigt säte på större flygplan).
 
Månne servering är densamma mellan Åbo och Arlanda?
Rapport kommer senare denna månad, klockade en Business Bonus med FlyPremium under kampanjen, så 8000eb/väg. Mest för att det är roligt, men även för revenue-priset var inte rimligt för min resas syfte.

Gissar att det är ungefär samma. Dryck, smörgås, kanske nåt från ”vagnen”. Tid utan bälteslampan tänd är väl 15min?
 
Rapport kommer senare denna månad, klockade en Business Bonus med FlyPremium under kampanjen, så 8000eb/väg. Mest för att det är roligt, men även för revenue-priset var inte rimligt för min resas syfte.

Gissar att det är ungefär samma. Dryck, smörgås, kanske nåt från ”vagnen”. Tid utan bälteslampan tänd är väl 15min?
Stockholm-Åbo är ganska exakt samma flygtid som Köpenhamn-Göteborg.
 
La bud på uppgradering på OSL-ARN häromdagen för att testa nya Business Class. Jag la budet några dagar innan avresa och fick besked att den gått igenom cirka ett dygn innan avresa (som vanligt).

Väl ombord blev jag meddelad att "tyvärr finns ingen mat till dig, då du blivit uppgraderad i sista stund, vi kan erbjuda en smörgås istället". Hela poängen med uppgraderingen för mig var att testa måltid och servering, så det såg ut att bli en riktig besvikelse. Jag har alla andra förmåner via min Diamond status. Lyckligtvis fick jag ändå mat till slut då någon annan resenär hade avstått sin måltid.

Jag hade inte "uppgraderat i sista sekund" utan i god tid. Att SAS sedan genomför själva uppgraderingen cirka 24 timmar innan och då inte hinner lasta på mat kan jag knappast påverka. Någon annan med liknande erfarenhet? Detta kanske är helt normalt och inget att reagera på?
 
La bud på uppgradering på OSL-ARN häromdagen för att testa nya Business Class. Jag la budet några dagar innan avresa och fick besked att den gått igenom cirka ett dygn innan avresa (som vanligt).

Väl ombord blev jag meddelad att "tyvärr finns ingen mat till dig, då du blivit uppgraderad i sista stund, vi kan erbjuda en smörgås istället". Hela poängen med uppgraderingen för mig var att testa måltid och servering, så det såg ut att bli en riktig besvikelse. Jag har alla andra förmåner via min Diamond status. Lyckligtvis fick jag ändå mat till slut då någon annan resenär hade avstått sin måltid.

Jag hade inte "uppgraderat i sista sekund" utan i god tid. Att SAS sedan genomför själva uppgraderingen cirka 24 timmar innan och då inte hinner lasta på mat kan jag knappast påverka. Någon annan med liknande erfarenhet? Detta kanske är helt normalt och inget att reagera på?
Inte ok. Skriv och klaga. Du ska inte få mat "på nåder" eller för att någon annan avstått. Be om att få tillbaka det du betalade, eller iaf en del av det...
 
Toppen