Senaste nytt

SAS ny långdistans destination?

Men för att det ska funka behöver man väl ha feeder bokat på separat PNR? Med genomgående biljett räknas väl inte som transit?
Det är nog lite för bökigt för gemene man, även om jag skulle använda det själv. Och med SAS timeing så blir det väl ändring på reglerna lagom till lansering.

Nejdå, det ska inte vara något problem med att det är på samma biljett.

Läser man Di och en längre intervju med Anko så har de flesta här (inkl undertecknad) haft fel…

För er som inte kan läsa Di så ger Anko en ordentlig känga till svenska företag som ena dagen inför policies som inte tillåter flyg för att i nästa andetag gnälla på att alla linjer flyttar till CPH

Kan de här initiativen få SAS att lägga mer trafik till Stockholm?

”Det får vi se. Jag tycker i alla fall att den svenska regeringen gör mycket rätt nu. Sen är det viktigt att säga att SAS absolut inte överger Arlanda. Till exempel hoppas vi öppna en ny linje till USA snart. Vi har utsett en destination men ingenting är klart än.”

Läser man Di och en längre intervju med Anko så har de flesta här (inkl undertecknad) haft fel…

För er som inte kan läsa Di så ger Anko en ordentlig känga till svenska företag som ena dagen inför policies som inte tillåter flyg för att i nästa andetag gnälla på att alla linjer flyttar till CPH

Kan de här initiativen få SAS att lägga mer trafik till Stockholm?

”Det får vi se. Jag tycker i alla fall att den svenska regeringen gör mycket rätt nu. Sen är det viktigt att säga att SAS absolut inte överger Arlanda. Till exempel hoppas vi öppna en ny linje till USA snart. Vi har utsett en destination men ingenting är klart än.”
Då gissar jag att den nya linjen är ARN-JFK, samtidigt som ARN-EWR läggs ner. ;)

Jag gissar på Dallas, svenska företag har verksamhet däromkring + lite frakt. Samt att man redan täckt in västkusten med LAX, SFO och SEA samt östkusten med MIA, NYC, BOS och IAD så nu kompletterar man mitten (ORD) med Dallas. Alternativt att Minneapolis pga Delta-hub

Jag gissar på Dallas, svenska företag har verksamhet däromkring + lite frakt. Samt att man redan täckt in västkusten med LAX, SFO och SEA samt östkusten med MIA, NYC, BOS och IAD så nu kompletterar man mitten (ORD) med Dallas. Alternativt att Minneapolis pga Delta-hub
Tveksamt att det skulle bli en AA hub, blir inte mycket connections vidare då med skyteam.
Om det är en helt ny destination i USA gissar jag på Minneapolis. Men mer troligt att de flyger på någon av de befintliga destinationerna och eventuellt roterar avgångar.

För att inte prata om hur duktig svensk media är att klanka ner på flygande i största allmänhet. Men det kanske han inte vill säga till en journalist...

Tror inte SAS öppnar en ny långlinje till USA de närmaste åren.
Byte av EWR till JFK, självklart men det är inte en "ny" linje i min värld. :)

Din värld och den världen markandsavdelningar lever i är inte nödvändigtvis densamma ;). Givetvis kommer ARN-JFK lanseras som en ny linje på samma sätt som alla sommarlinjer som flygs 5 gånger lanseras likvärdigt ett kungligt bröllop

Tveksamt att det skulle bli en AA hub, blir inte mycket connections vidare då med skyteam.
Om det är en helt ny destination i USA gissar jag på Minneapolis. Men mer troligt att de flyger på någon av de befintliga destinationerna och eventuellt roterar avgångar.
Om det verkligen blir en helt ny USA-linje från ARN (planerna kan ju ändras i sista stund om efterfrågan till USA fortsätter att sjunka - notera "hoppas vi...") tror jag att det blir till en Delta-hub och det blir en destination i nordöstra USA som kan betjänas t.o.r. på 24 h, även av en A321LR om SAS skulle vilja omfördela var de finns. De mer fjärran rutterna tror jag fortsätter att vara förbehållna CPH i dagens SAS.

Slänger in Boston som alternativ gissning som passar ovanstående resonemang.

Toppen