Cristoffer Cedergren
Medlem
Fokus på att starta upp SEA och ICN nu väl?
Bangkok är populär, men är den lönsam?Kan någon förklara för en okunnig varför man inte tidigare försökt med fler destinationer som liknar Bangkok eftersom den är så populär (och lönsam)?
Alltså varma länder som även kanske har lite sol- och bad. Är det skatter och avgifter som gör att det är tufft att få ihop eller varför är utbudet så Nordamerika-fokuserat?
Skulle vara populärare för mig om SAS kunde tänka sig att sälja biljetter hela vägen till Taipei via Bangkok i samarbete med China Airlines, i brist på direktlinje till Taiwan då.Bangkok är populär, men är den lönsam?
Bangkok är populär, men är den lönsam?
Skulle vara populärare för mig om SAS kunde tänka sig att sälja biljetter hela vägen till Taipei via Bangkok i samarbete med China Airlines, i brist på direktlinje till Taiwan då.
Jag vet inte hur det fungerar bakom kulisserna, men det verkar gå långsamt för SAS att integrera andra flygbolags hubbar i sina biljettreglerTvå problem med Bangkok är ju dels att det är en star alliance hub och därmed relativt begränsade destinationer vidare.
Och för point to point trafiken så går man rakt upp mot thai airways som har en betydligt lägre kostnadsbad. Thai som dessutom flyger på alla sas hubbar och därmed också kan locka de lokala från Stockholm och Oslo med direktflyg.
Eftersom internet är till för vilda spekulationer (vad avenue q än må tycka), så söker man en hub destination i sydost Asien så - Jakarta? Bra på vägen mot Oceanien också.
Visst är det en star alliance hub, men den är också nog stor för att ha en del asiatisk sky team också, i mitt exempel hyggligt frekventa flyg med china airlines till/från taiwan.Två problem med Bangkok är ju dels att det är en star alliance hub och därmed relativt begränsade destinationer vidare.