Erik på vift
Medlem
Vi kunde höra från AF/KLM VD'n att SAS är lönsamt nu förtiden. Det är väldigt glädjande eftersom vi behöver ett starkt flygbolag i regionen för att få en bra infrastruktur lösning i norra Europa. Vi ser också att SAS expanderar kraftigt från Köpenhamn och försöker bygga en hub meds större möjligheter än tidigare. Frågan i detta är vilka linjer är mest lönsamma per passagerare (Om vi tog totalt borde det vara CPH-OSL/ARN). Jag skulle dela upp det i två kategorier
Kort Distans (Mina gissningar nedan)
CPH-Gdansk (Kort distans, relativt högt pris)
CPH-London (Många som betalar full pris)
ARN-Malaga (Bra volym året runt, nästan ingen connection utan punkt till punkt
Lång Distans
CPH-New York (Bra volym året runt, många som kan betala fullt pris)
Kort Distans (Mina gissningar nedan)
CPH-Gdansk (Kort distans, relativt högt pris)
CPH-London (Många som betalar full pris)
ARN-Malaga (Bra volym året runt, nästan ingen connection utan punkt till punkt
Lång Distans
CPH-New York (Bra volym året runt, många som kan betala fullt pris)