Senaste nytt

SAS meny inom Europa?

Homer

Medlem
Har funnits i appen tidigare, under Entertainment har jag för mig? nu hittar jag den inte.
Ligger den någon annanstans?

Jag hittar den inte på någon websida heller, eller jo förresten jag hittade denna som är från våren 2018.

53636F1C-DA1C-4569-90A7-D684C126F540.jpeg

Ryanairs sortiment ombord är faktiskt betydligt bättre än SAS. Hoppas verkligen det kommer en ny meny nu fram åt våren. Det borde vara möjligt att servera något vettigt i plus och erbjuda ett antal varma rätter för pre order i minus. Åtminstone på de längre medelhavsrutterna.

Kanske också skulle vara både lönsamt och trevligt att sälja något gott att dricka…Men det är väl tyvärr önsketänkande.

Hur ser menyn ut inrikes? Är det bara att räkna bort det som endast är "outside of Scandinavia" osv eller varierar det från flyg till flyg? Har en resa mellan ARN-GOT imorgon i Plus, kan jag förvänta mig något mer än fri tillgång på kakor?
En alkoholhaltig dryck kan du få och/eller soft drinks. Menykortet är annars samma för alla flighter inom Europa, men vissa saker är exkluderande på vissa marknader.

. Menykortet är annars samma för alla flighter inom Europa, men vissa saker är exkluderande på vissa marknader.
Inrikes och i Norden severas ingen platt låda med mat i Plus. De har snacks och ibland nån macka ibland polarrulla. Bara öl och vin, ingen cocktails.

En alkoholhaltig dryck kan du få och/eller soft drinks. Menykortet är annars samma för alla flighter inom Europa, men vissa saker är exkluderande på vissa marknader.
Avgår flyget före kl 12 så får man ingen alkoholhaltig dryck pga svenska lagregler, vill jag minnas ?

Toppen