Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - dubbla poäng helg 24-26 oktober 2025

Återigen, gjorde köp tidigt igår morse (24/10) som bokförs som den 23/10...suck.
Tyvärr är det tråkiga svaret att på din första dubbelhelg har du gjort det enklaste och vanligaste misstaget: inte tagit höjd för att transaktionen kanske inte genomförs i samma tidszon som du råkar fysiskt befinna dig i.

Man kan försöka kontakta SEB och hoppas på ett goodwill-tillägg av poäng. Men i första hand är det nog att betrakta som läropengar. Inga transaktioner förrän man kommit en bra bit in på första dubbelpoängsdygnet…

För att förtydliga: SEB bakdaterar inte transaktionen, men det är svårt att i förväg veta i vilken tidszon transaktionen bearbetas. Speciellt vid internetköp.
Skrev till SEB genom ”säkra meddelanden” i appen. Förklarade sakligt när jag genomfört köpet och att jag kunde styrka detta genom notis (från appen) samt kvitto från mottagaren daterat 23/5.
Fick snabbt svar att de kunde se i sina system att köpet genomförts den 23/5 och att de skulle justera poängen (vilket gjordes omgående).

Jag tar dock med mig @Jane Insane tips om att inte betala för tidigt till nästa dubbelhelg (för att slippa framtida krångel).
Om möjligt, ge SEB en chans att fixa det.
#lessonlearned

Varför måste man änmäla sig ? Så "svordom" dåligt att man måste läsa ett mail för att få en xtra förmån, missade det och betalade just en stor summa via kortet..

Attachments

• Screenshot_20251025_213838_Chrome.jpg
    Screenshot_20251025_213838_Chrome.jpg
    537,7 KB · Visningar: 22
90 000 i utländsk spend idag på fem transaktioner. Allt står som reserverat så får hoppas det kommer in rätt (har tagit lite skärmdumpar just in case).

Toppen