Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Homer

Medlem
Jag hänger inte med här? Har MC Premium ökat i kostnad de senaste två åren? Hittar inget mail?

I samband med detta tar ni kontakt med KC och vill bli kompenserade annars hotar ni med att lämna?

Är givetvis också djupt besviken (om det innebär 5-10.000 poäng) men hittar inte någon info om att priset ökat

Edit: Har pinsam låg spend på detta MC, nån tusing i månaden. Lägger nästan allt på Amex.


Rubriken är kraftigt vilseledande, om du läser igenom (så mycket du orkar av) tråden ser du att det nästan garanterat
inte har någonting med status att göra, inte ens för två år sedan.
Dessutom ser det ut att vara slumpmässigt hur vissa fått 10 000 poäng andra 5 000 eller t.o.m. bara 2 500 poäng
med i princip identiska formuleringar och enligt egen utsago liknande spend...


För min del, jag har aldrig varit Diamond, men fick 10k för två år sedan när beklagade mig över meningen
med att samla Eurobonuspoäng och att nyttan med kortets förmåner minskat.
Förra året fick jag 5k...

Hej!

Vi vet att den senaste tidens situation med Covid-19 har det lett till att reseaktiviteten och konsumtionen har varit mindre än normalt och möjligheten att tjäna poäng har varit begränsad.

Därför kan vi erbjuda dig 5000 poäng idag. Vänligen återkom om du godtar det som kompensation

Årsavgiften går inte att ändra.

Önskar dig en trevlig dag.
 

Barry Brown

Ny medlem
Du är välkommen att räkna på det själv förstås, och du kanske värderar Eurobonuspoäng betydligt högre än ”alla andra”. Grundtipset, den enda kloka uppfattningen, är dock att de extra poängen inte är värda den extra kostnaden. Tänk själv, 5 poäng extra per 100 kr till 2 kr extra kostnad, det ger ett pris per poäng på 2 / 5 = 0,40 kr - 40 öre per poäng.
SAS säljer poäng till dig för 20 öre styck …

Ok - helt klart inte värt det då! Jag använder faktiskt ett kurvkort så att jag kan välja vilket kort jag vill köra transaktionen på, och det finns ingen avgift på 2 % (men jag tror att mastercard tar ut något över marknadens valutakurs?) Men totalt sett verkar det vara den enda anledningen att skriva under upp två gånger är att få dubbla statuspoäng, vilket för mig kanske fungerar eftersom jag vanligtvis bara ligger runt guldkvalificeringsgränsen. Jag ska ge det ett svar och återkomma om det fungerar.
 
Toppen