Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Jo, EBD är mer drabbade.

SAS har förlängt statusen för alla, även EBD. Det gör i sin tur att de 12 000 statuspoängen blir i princip helt värdelösa, eftersom man ändå kommer behålla nuvarande status. Som EBD kan man heller inte öka i ststus tack vare de poängen. Ovanpå den kakan fick man även en prishöjning. Lite svårt då att motivera prisskillnaden ner till det vanliga SAS Mastercard, eftersom det är statuspoängen, FlyPremium och att det inte finns någon begränsning på hur många poäng man kan/får tjäna per år som särskiljer Mastercard Premiumprodukten.

När statuspoängens värde blev noll, FlyPremium knappt gick att använda och ovanpå den anrättningen serverades det en prishöjning - klart att EBD blev mest drabbade. Alla andra (lägre) statusnivåer kan fortfarande ha nytta av de månatliga statuspoängen, för att möjligen gå upp en nivå eller två. För EBDs del hjälper inte de statuspoängen alls.
Vi vänder på det. Hur motiverar du årsavgiften i relation till förmånerna för EBG i dagsläget? Skiljer dom sig åt, i så fall hur?
 
EBG har förmåner som tappat värde, p g a externa faktorer främst. EBD har helt blivit av med en förmån - halverad årsavgift.
Ja, jag håller med dig om det. Det jag argumenterar emot är att få ersättning pga förmåner som tappt värde (kopplat till covid19) bara för att man är EBD. När det egentligen är årsavgiften man vill bli kompenserad för.

Jag ser dock rapporter om att även EBG fått kompensation. Ytterligare ett tecken på att SEB famlar i mörkret.
 
Ja, tänk om världen vore rättvis. Tänk om det alltid blev rätt. Tänk om alla förstod varandra istället för att medvetet missförstå. Tänk om alla diskuterade samma saker istället för att blanda och ge.

Tänk vad lätt det då skulle vara!

Ja, då skulle man slippa gnälla över att man måste betala samma avgift som alla andra, om livet var rättvist alltså ;)
 
Det bör så klart endast finnas en statusnivå, EBR (Eurobonus Rodium), som man uppnår genom att samla 32000 statuspoäng (avdrag ifall man faktiskt råkar betala för en resa).
 
Ja vi kan ju ta bort fler EBD-förmåner så att det blir rättvist mot EBG, t ex icke-expirerande poäng och courtesy upgrades, förstår inte hur du tänker.

Ja du missförstår mig. Vi pratar uppenbart om olika saker. Jag pratar om att SEB ger kompensation till vissa kunder (faktsikt både EBG och EBD som jag sett rapport om) i form av poäng. Det är intressant att ni envisas att strida för SEB´s ståndpunkt, när SEB inte själva verkar veta varför dom gör det. Till vissa EBD är det kompensation för att årsavgiften är höjd (varför höjde dom den då ens?), till andra EBD är det pga att förmånerna på kortet inte går att nyttja full ut på COVID, och till vissa EBG enbart för att dom klagar.

Min ståndpunkt, som jag tydligen inte lyckats förmedla, är att om man ger kompensation på detta sätt, till synes ganska random så bör man göra det till alla som klagar och inte baserat på status ena dagen och "skrika högt" andra dagen.

Hur argumenterar du för strategin när det kommer till att vissa EBG har fått kompensation för att förmånerna inte kan nyttjas? Du tycker att den känns rimlig?
 

igelkotten

Medlem
Ja du missförstår mig. Vi pratar uppenbart om olika saker. Jag pratar om att SEB ger kompensation till vissa kunder (faktsikt både EBG och EBD som jag sett rapport om) i form av poäng. Det är intressant att ni envisas att strida för SEB´s ståndpunkt, när SEB inte själva verkar veta varför dom gör det. Till vissa EBD är det kompensation för att årsavgiften är höjd (varför höjde dom den då ens?), till andra EBD är det pga att förmånerna på kortet inte går att nyttja full ut på COVID, och till vissa EBG enbart för att dom klagar.

Min ståndpunkt, som jag tydligen inte lyckats förmedla, är att om man ger kompensation på detta sätt, till synes ganska random så bör man göra det till alla som klagar och inte baserat på status ena dagen och "skrika högt" andra dagen.

Hur argumenterar du för strategin när det kommer till att vissa EBG har fått kompensation för att förmånerna inte kan nyttjas? Du tycker att den känns rimlig?

Jag fick komp och jag är Eurobonus basic. Jag klagade på att jag inte kunde nyttja mina förmåner. Svaret jag fick var uppenbar copy paste där de säger att de inte kan göra något åt prishöjning (som ju inte påverkar mig)
 
Toppen