Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Jag tror att problemet (som andra har antytt) ligger i att du uppenbarligen hittat någon konstig funktion i din telefon som gör att du kunde ha någon form av röstkommunikation i realtid med en annan människa med hjälp av den. Det är bättre att använda telefonen så som Gud menade att den skulle användas när han skapade den, dvs för skriven kommunikation medelst chat eller mail.

Eller för att sabrera champagne
Saber a champagne bottle with an iPhone - Business Insider

Jag tror att problemet (som andra har antytt) ligger i att du uppenbarligen hittat någon konstig funktion i din telefon som gör att du kunde ha någon form av röstkommunikation i realtid med en annan människa med hjälp av den. Det är bättre att använda telefonen så som Gud menade att den skulle användas när han skapade den, dvs för skriven kommunikation medelst chat eller mail.
Pratar man inte i maskinen så är det ingen telefon (Tēʹle phōnēʹ - fjärran röst), då är det en teletextmaskin eller något. ;)

Intressant tråd. Läste i princip hela tråden innan jag ringde för att maximera mina chanser till 10 000 poäng. Men trots ett samtal och två chattar som både var mycket vänliga blev det "bara" 2 500 poäng. Jag är EBD med relativt låg spend och fick poängen i samband med att månadspoängen registrerades.

Jag är relativt säker på det inte finns något system eller någon checklista som SEBs kommuniktörer har. Det är alldeles för slumpmässigt hur vissa fått 10 000 poäng och vissa andra fått 2 500 poäng med i princip identiska formuleringar och enligt egen utsago liknande spend.

Det som eventuellt kanske spelar någon roll är hur länge man haft kortet, men finns inte tillräckligt med underlag i tråden för att påvisa det. Baserar detta på att jag skrev om en (påhittad) familjemedlem som fått 10 000 med liknande spend som jag själv och därför undrade jag om vad jag eventuellt kunde få för kompensation. Svaret var att den personen antagligen haft kortet "mycket längre". Antagligen ett reflexsvar och personen på andra sidan kände nog helt enkelt att jag bara vara värd 1/4 av min fiktiva kusin :(. Tror att om man är riktigt jobbig så får man nog till slut en del poäng.

Men tror inte på att alla fick 10 000 poäng i början och sedan började de bli mer restriktiva.

Ett dataset till med två dragningar från SEB-tombolan:

Är EBG, har varit kund <1år, har en ganska typisk Svenssonspend (ej familj) och hade klarat högsta nivån på FlyPremium om det inte Corona kommit vilket jag påpekade.

Blev nekad ersättning första meddelandet. Gick rakt på sak andra meddelandet, förklarade att jag skulle tjäna mer på andra cashbackkort och frågade vad de kunde erbjuda för att jag ska vara kvar. Fick erbjudande om 5 000 poäng.

Toppen