Senaste nytt

SAS Mastercard poängfest 25-27 oktober 2024

Hej,

två frågor
Vart köper ni Sverigechecken? Verkar finnas ett antal siter som erbjuder den.
Om man bokar t ex ett hotell för en semester i vår/sommar och måste sedan ändra till annat hotell p g a justering av datum eller man hittat ett bättre hotell. Tappar man då poängen från denna helg och får de vanliga poängen för den nya bokningen? Normalt när man behöver returnera något eller boka om så får man en kredit på månadsfakturan som gör att den månadens betalbelopp blir lägre och därmed justeras det automatisk.

Hej,
På söndagen, efter en dag full av näthandel, runt 21.00, slutade kortet att fungera, försökte flera webbplatser och alla gav mig felmeddelanden, inklusive SAS. Ibland gick det till BankID, men misslyckades sedan. Jag hade liknande problem för ett år sedan. Finns det en gräns för antalet köp? Någon mer med samma erfarenhet?

Hej,
På söndagen, efter en dag full av näthandel, runt 21.00, slutade kortet att fungera, försökte flera webbplatser och alla gav mig felmeddelanden, inklusive SAS. Ibland gick det till BankID, men misslyckades sedan. Jag hade liknande problem för ett år sedan. Finns det en gräns för antalet köp? Någon mer med samma erfarenhet?

I mitt fall nekades omkring samma tid förskottsinbetalning till utländskt mobilabonnemang, efter BankID-verifiering, trots upprepade försök och gott om ledigt kreditutrymme. Jag fick prova med successivt mindre belopp, 250€ nekades men 200€ gick igenom. Oklart för mig varför, men verkar ju inte vara antalet köp i så fall.

I mitt fall nekades omkring samma tid förskottsinbetalning till utländskt mobilabonnemang, efter BankID-verifiering, trots upprepade försök och gott om ledigt kreditutrymme. Jag fick prova med successivt mindre belopp, 250€ nekades men 200€ gick igenom. Oklart för mig varför, men verkar ju inte vara antalet köp i så fall.
Är det inte bara så att du har nått köpgränsen för de senaste två månaderna? Kreditutrymmet (=köpgränsen) ska räcka för två månaders inköp och det går inte att utöka med extra inbetalningar. Möjligen fungerar det ibland men det ska man inte räkna med.

Är det inte bara så att du har nått köpgränsen för de senaste två månaderna? Kreditutrymmet (=köpgränsen) ska räcka för två månaders inköp och det går inte att utöka med extra inbetalningar. Möjligen fungerar det ibland men det ska man inte räkna med.

Ja, precis, det är vad kundtjänsten sa till mig också. tack

Kan vara så, just detta att det funkar ibland gör det ju svårt att få överblick över när man når denna luddiga gräns. (Fick igenom betalning på högre belopp senare igår kväll.) Nån som har nåt tips hur man kan se hur man ligger till relativt denna tvåmånadersgräns?

Gjorde ett felaktigt antagande i mitt svar som jag tog bort. Om det är rullande 60 dagar de räknar med så inkluderas ju köp i köputrymmet exv som är gjorda i slutet på en månad och därmed kan vara betalda redan. Svårt att hålla koll på alltså.

Hej,
Ja det finns begränsningar på antal transaktioner, slår man i taket får man vänta 24h typ.

Toppen