Senaste nytt

SAS Mastercard poängfest 25-27 oktober 2024

Kan du inte boka och betala hotellet på hotels.com den 25e då?
Vågar inte chansa på att det rummet finns kvar då. Ska fråga hotellet om de kan dra pengarna den 25e dock. Edit: Fast då var det ju det där med lönen den 25e och inbetalning till kortet som diskuterades tidigt i denna tråd. Aja det ordnar sig säkert annars.

Klassisk fråga - Det är köpets tidszon som avgör om transaktionen är inom kampanjen, eller?

Jag ska försöka tajma en Hilton-bokning i USA, men deras "Betala nu" rate debiteras inte alltid omedelbart, så jag vill göra bokningen så tidigt som möjligt inom kampanj-perioden. Tiden på västkusten (PDT) är 9h efter sverige, dvs fredagen 25 okt kl 09:00 är det fredag morgon klockan 00:00 i SFO. Så om jag bokar ett rum stax efter 09.00 så kanske hotellet drar pengarna för bokningen någon gång under fredagen eller lördagen och transaktionen kommer då att vara inom kampanjen. (Om de drar pengar senare än söndag kl 15 så är jag rökt)

Tänker jag rätt?

Och dras pengar på lokala Hiltion i USA, eller finns det någon central bokning som drar pengar med risk för att det är en annan tidszon?

Klassisk fråga - Det är köpets tidszon som avgör om transaktionen är inom kampanjen, eller?

Jag ska försöka tajma en Hilton-bokning i USA, men deras "Betala nu" rate debiteras inte alltid omedelbart, så jag vill göra bokningen så tidigt som möjligt inom kampanj-perioden. Tiden på västkusten (PDT) är 9h efter sverige, dvs fredagen 25 okt kl 09:00 är det fredag morgon klockan 00:00 i SFO. Så om jag bokar ett rum stax efter 09.00 så kanske hotellet drar pengarna för bokningen någon gång under fredagen eller lördagen och transaktionen kommer då att vara inom kampanjen. (Om de drar pengar senare än söndag kl 15 så är jag rökt)

Tänker jag rätt?

Och dras pengar på lokala Hiltion i USA, eller finns det någon central bokning som drar pengar med risk för att det är en annan tidszon?
Samma scenario jag har i posten ovan din (fast i Los Angeles). :)

Tänkte bunkra några SL-kort. Någon som vet om man kan köpa två stycken som man aktiverar senare?

Har läst på SL:s hemsida att man har 60 dagar på sig att aktivera.

I need to buy a laptop pretty urgently (today or tomorrow). I'm wondering if it's possible to pay for it via some service that provides an invoice to me, then I can pay off that invoice via betalo on the weekend?
Klarna has some sort of service like that if i'm not wrong?

I need to buy a laptop pretty urgently (today or tomorrow). I'm wondering if it's possible to pay for it via some service that provides an invoice to me, then I can pay off that invoice via betalo on the weekend?
Klarna has some sort of service like that if i'm not wrong?
I think you will earn more points to buy (if this is an option) gift cards from Elgiganten or others if its this urgent. With Betalo you will get 30p/100 and with giftcards 55-65p/100 right now.

I will have to make the purchase on Amazon US, so my hands are tied there.. Technically, it would be possible then, to buy giftcards from Eurobonus store with Elgiganten via Klarna, then make the payment via Betalo on Fri? (50p/100kr with the gift card, then 30p/100kr with betalo)

Jag är också nyfiken om hur det fungerar i praktiken. När jag växlar from sverigechecken till ICA t.ex. skickar de ett elektroniskt presentkort? Hur löser du i det på kassan i butiken? Kan man betala med det på Coop och ICA på en obemannad kassa? Jag är säkert att beskrivningen finns på BC nånstans men hittar inget när jag googlar.
Man växlar inget, utan du använder Sverigechecken direkt i kassan, som vilken kupong som helst. Funkar i obemannade kassor (men på Coop får man säga till då de vill att man matar in kupongen)

Toppen