Senaste nytt

SAS Mastercard poängfest 25-27 oktober 2024

Är hotellet i utländsk valuta eller SEK?

Med tanke på att du tycks missa 2-4-1 oavsett är väl SAS MC Premium no brainer? Som någon skrev tidigare får du 40 bonuspoäng om du använder kortet nästa helg och samtidigt får 10 statuspoäng som tar dig närmare guld. Eller 30 EB-poäng och 7,5 status om hotellet betalas i SEK.

Av ren nyfikenhet. Hur många poäng saknar du till guld och när går kvalificeringsperioden ut?
Planen är att betala priset i Euro, därav frågan om jämförelse mellan SAS MC Premium versus Amex Platinum Plus. Båda ger väl extra bra points vid köp utomlands.

Guldet kommer jag troligen klara ändå (SAS Amex Elite plus SAS MC Premium), och flyger ibland. Så mest intressant är Bonuspoängen.

Den här gången har jag inte fått bekräftelse mail efter anmälan. Jag fick bekräftelse online men det står att dom ska skicka mail som ska komma inom några timmar. Har ni fått bekräftelse mail?

Planen är att betala priset i Euro, därav frågan om jämförelse mellan SAS MC Premium versus Amex Platinum Plus. Båda ger väl extra bra points vid köp utomlands.

Guldet kommer jag troligen klara ändå (SAS Amex Elite plus SAS MC Premium), och flyger ibland. Så mest intressant är Bonuspoängen.

Jag förstod att det skulle bli utländsk valuta om du betalar på plats såklart men betalar du online införskott är det inte en självklarhet. Men. Oavsett får du väl mer poäng om använder MC nästa helg samtidigt som du kommer ett steg närmare guld, som inte var uppnått om jag förstod dig rätt. Trevlig resa!

Jag förstod att det skulle bli utländsk valuta om du betalar på plats såklart men betalar du online införskott är det inte en självklarhet. Men. Oavsett får du väl mer poäng om använder MC nästa helg samtidigt som du kommer ett steg närmare guld, som inte var uppnått om jag förstod dig rätt. Trevlig resa!
Min hotellbokning är gjord så att betalning sker på plats. Ringde in och frågade om och hur isf jag kan betala tidigare, exempelvis på fredag med kampanjen. Det skulle gå bra, kundservice ska ringa mig på fredag och löser det hela genom att be hotellet i fråga skickar mig en betallänk per mail som jag sedan betalar online.

Hur många Amex Rewardpoäng ger varje spenderad 100-lapp i utländsk valuta?

Den här gången har jag inte fått bekräftelse mail efter anmälan. Jag fick bekräftelse online men det står att dom ska skicka mail som ska komma inom några timmar. Har ni fått bekräftelse mail?
Fick inte heller det mailet för första gången men tog en skärmdump som alltid. Så jag tänker mig att det löser sig då i efterhand om det strular.

Toppen