palmen
Moderator
Man måste godkänna mail och reklamskick från både sas och sas matercard för att det ska fungera.Du måste gå in via SAS hemsida tror jag och klicka i att du är ok med att få mailutskick.
Man måste godkänna mail och reklamskick från både sas och sas matercard för att det ska fungera.Du måste gå in via SAS hemsida tror jag och klicka i att du är ok med att få mailutskick.
Det kan man kanske också göra, om det går att betala med presentkort vid beställning online. Men då kommer ju varorna en vecka senare som tidigast också (om man inte köper på sig massa presentkort så man alltid har ett saldo där året runt)Låter ju enklare att köpa presentkort istället och sen beställa eller missar jag något?![]()
Att göra återköp under den helgen resulterar i att de drar tillbaka dubbla poäng, oavsett vad det ursprungliga köpet gav. Egen erfarenhet.Liten update på en beställning på systembolaget, där betalning gjordes när jag beställde varorna
Beställningsdag: 10 oktober
Leveransdag: 15 oktober
Upphämtningsdag: 18 oktober
Kort debiterat: 15 oktober
Med andra ord verkar det vara dagen som varorna levereras som blir dagen som kortet faktiskt debiteras, kan med andra ord bli svårt att få in detta på dubbel kampanj helgen med tanke på att leveranstiden kan variera.
Det går väl att lösa med att man beställer varor och hämtar dom under dubbel kampanjen, direkt i kassan så ber man om att göra ett återköp och sedan köper man varorna direkt efteråt igen. Det lär ju dock inte uppskattas av systemet, men vore ju teoretiskt möjligt i alla fall.
Du kan ju göra köpet online på ett vanligt bankkort som inte ger poäng, och återköpet ger då inte några minuspoäng och sedan köpa med ditt sas mastercard.Att göra återköp under den helgen resulterar i att de drar tillbaka dubbla poäng, oavsett vad det ursprungliga köpet gav. Egen erfarenhet.
Sant, det går inte. Har för mig dock att jag kunde lösa det genom att göra just retur när jag hämtade ut varorna och sen betala med presentkortet istället. Minns att jag ursäktade mig med att jag fått massa presentkort i present som jag ville använda i just beställningssortimentetDet kan man kanske också göra, om det går att betala med presentkort vid beställning online. Men då kommer ju varorna en vecka senare som tidigast också (om man inte köper på sig massa presentkort så man alltid har ett saldo där året runt)
Visst, men det vore bra med ett praktiskt fall där framförallt kassapersonalen är med på det. Det man riskerar är ju att inte få några poäng alls men "någon" får väl testa.Du kan ju göra köpet online på ett vanligt bankkort som inte ger poäng, och återköpet ger då inte några minuspoäng och sedan köpa med ditt sas mastercard.
Extra bra Reseförsäkring gärna (dvs Amex Plat på plats)
Statuspoäng gärna (på väg mot Gold for life) och dessutom maximalt extrapoäng
2-4-1 troligen kört i år (dvs minus för Amex SAS Elite men plus för SAS MC Premium)
Många Extrapoäng. Det är väl här min fråga egentligen finns:
Vinner jag (extrapoängsmässogt) på Amex Platinum Plus (och sen omvandla till SAS Eurobonuspoäng när jag väl önskar, utan tidspress) eller SAS MC Premium med kampanj? BÅDA i utländsk valuta.
Flyget redan betalt med SAS MC Premium.