Senaste nytt

SAS Mastercard poängfest 25-27 oktober 2024

Jag brukar köpa Sverigechecken (finns via GoGift), då gäller samma presentkort på både ICA, Coop, Willys etc.

Dubbeldipp-presentkortet är Zupergift som man köper via SAS Eurobonusshop (betala med kronor och INTE poäng; läste nån skräckhistoria om någon som hade blåst bort alla sina insamlade poäng), du får då 50poäng/100kr förutom poängen genom kortet, så du får alltså 80poäng/100kr totalt.

Dock har Zupergift blivit lite sämre enligt mina behov, då man inte länge kan lösa in mot Sverigechecken eller Amazon.
Jag är också nyfiken om hur det fungerar i praktiken. När jag växlar from sverigechecken till ICA t.ex. skickar de ett elektroniskt presentkort? Hur löser du i det på kassan i butiken? Kan man betala med det på Coop och ICA på en obemannad kassa? Jag är säkert att beskrivningen finns på BC nånstans men hittar inget när jag googlar.

Last edited:
Efter att jag sa upp mitt amex i somras har jag tänk gå tillbaka sas mc nu under hösten. Tänkte att det var lämpligt i samband med den dubbla poänghelgen som brukar infalla på black friday men såt nu dett.

Har vart i kontakt med sas mc kundtjänst på morgonen som hänvisar till att man skulle haft kortet förra veckan för att ha fått mejlet för att kunna delta. När jag läser denna inbjudan står det ju enbart att man måste vara reggad senast på fredag.

Någon som har någon lösning/vart med om samma sak?

Efter att jag sa upp mitt amex i somras har jag tänk gå tillbaka sas mc nu under hösten. Tänkte att det var lämpligt i samband med den dubbla poänghelgen som brukar infalla på black friday men såt nu dett.

Har vart i kontakt med sas mc kundtjänst på morgonen som hänvisar till att man skulle haft kortet förra veckan för att ha fått mejlet för att kunna delta. När jag läser denna inbjudan står det ju enbart att man måste vara reggad senast på fredag.

Någon som har någon lösning/vart med om samma sak?
Kika i SAS appen. Finns en registreringsknapp om du scrollar ner lite på första sidan.

Kika i SAS appen. Finns en registreringsknapp om du scrollar ner lite på första sidan.
Tackar också för tips. För mig fanns inget sånt i SAS-appen, men efter att jag bytt iPhone-språk från engelska till svenska och startat om telefonen kom den upp. (Möjlig att språkbytet var onödigt, kanske bara nån cache som spökade.)

Edit, apropå "Har vart i kontakt med sas mc kundtjänst på morgonen som hänvisar till att man skulle haft kortet förra veckan för att ha fått mejlet för att kunna delta" -- jag skaffade kortet i fredags och skickade ett meddelande till kundtjänst genom appen för några dagar sedan och bad dem registrera mig. Fick precis svar att de registrerat manuellt (inte för att det behövdes till slut). Så hur pass hjälpsam kundtjänst är verkar variera.

Last edited:
Toppen