Senaste nytt

SAS MasterCard eller Amex?

JohnR

Medlem
Kom på en annan sak gällande AmEz..

Har hört att det inte går att betala med kod bara utan att dom okxså kräver legitimation i kassan. Stämmer det? (Utanför Sverige åtminstone)


Detta gäller kort utgivna utanför Sverige. T ex i USA. Svenska kort har pin.
 

SimonXYZ

Medlem
Prata gärna om halverad kostnad, men inte dubblerad intjäning. Det är inte samma sak, för inte går din lön upp varje gång du köper något på rea??

Om jag hade haft en kupong som gav mig 50% på allt jag köpte för min lön så hade jag sett det som att den "dubblade" min lön. Nu har jag tyvärr ingen sådan kupong...
 

ekf

Medlem
Om jag hade haft en kupong som gav mig 50% på allt jag köpte för min lön så hade jag sett det som att den "dubblade" min lön. Nu har jag tyvärr ingen sådan kupong...
Men det är ju mer som att du dubblade din lön för ett enda specifikt köp... Därför haltar den förenklingen ordentligt. Tänk gärna så själv, men kommunicerar du det på det sättet till andra så finns det stor risk att du gör att någon känner sig lurad och blir besviken
 

SimonXYZ

Medlem
Men det är ju mer som att du dubblade din lön för ett enda specifikt köp...

... eller att jag har en kupong för varje köp jag gör, vilket har varit fallet när jag har köpt bonusresor (så som jag skrev några inlägg ovan). Exemplet med lönen var inte mitt.
 
Har Amex Classic och är inga konstigheter med kortet. Den enda nackdelen är att kortet inte accepteras överallt i Sverige och verkligen inte överallt i Europa tyvärr. Så funderar väl på ett SAS MC också kanske
 

Cyril

Medlem
Har Amex Classic och är inga konstigheter med kortet. Den enda nackdelen är att kortet inte accepteras överallt i Sverige och verkligen inte överallt i Europa tyvärr. Så funderar väl på ett SAS MC också kanske

Skulle precis ansöka om AmEx kortet men ingenstans i ansökan kunde jag välja önskad kredit? Är det samma för alla? Väljer Amex åt mig? Är det ingen kredit?
 

Cyril

Medlem
Skulle precis ansöka om AmEx kortet men ingenstans i ansökan kunde jag välja önskad kredit? Är det samma för alla? Väljer Amex åt mig? Är det ingen kredit?

Nej, det gick inte att välja någon kredit så det kanske inte är någon? (AmEx SAS Classic)
Visserligen stod det att dom skulle ta en kreditupplysning men har inte fått något om det på Kivra heller. Om dom nu inte är så old school att dom kör vanlig post.
 

Xpressen

Medlem
Nej, det gick inte att välja någon kredit så det kanske inte är någon? (AmEx SAS Classic)
Visserligen stod det att dom skulle ta en kreditupplysning men har inte fått något om det på Kivra heller. Om dom nu inte är så old school att dom kör vanlig post.

Jag blev automatiskt tilldelad en kredit när jag fick mitt AMEX, vad den är baserad på vet jag inte dock.
 
Toppen