Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

P-L

Medlem
6 GBIT med Curve gick igenom sen blev det stopp. Tips från förra rundan är att man kan ringa SEB och be dem låsa upp kortet om man är otålig. Verkar dock som att det låser upp sig själv efter några timmar? Nån som vet hur länge?
 
6 GBIT med Curve gick igenom sen blev det stopp. Tips från förra rundan är att man kan ringa SEB och be dem låsa upp kortet om man är otålig. Verkar dock som att det låser upp sig själv efter några timmar? Nån som vet hur länge?
Mitt låste sig i morse även om jag bara kört 6-7 st utspritt under 1,5-2h. Lät bli en 30-40 minuter och testade igen och fick då igenom någon igen så den låsningen öppnades snabbt. Tog bara 2 o tänkte vänta lite innan man gör fler för att undvika låsning igen. Kan säkert bero lite på hur många man gör beloppen på dem osv.
 

andersson.j

Medlem
Jag fick igenom ca 30 st GBiT utan problem. Jag väntar ca en minut mellan varje flytt och alternerade mellan att flytta från ett par olika kort. Sedan började SAS MC blockera och jag behövde svara på ett SMS för att låsa upp onlineköp i en timme. Efter det ficka jag igenom de sista 10 GBiT:arna. Nu några timmar senare när jag gjorde ett vanligt köp på kortet behövde jag återigen låsa upp via SMS först.
 

Tolle

Medlem
Mitt låste sig i morse även om jag bara kört 6-7 st utspritt under 1,5-2h. Lät bli en 30-40 minuter och testade igen och fick då igenom någon igen så den låsningen öppnades snabbt. Tog bara 2 o tänkte vänta lite innan man gör fler för att undvika låsning igen. Kan säkert bero lite på hur många man gör beloppen på dem osv.

Jag testade lite olika tekniker och jag blev inte klokare på något sätt. Första rundan gick 15 st fint (börjar alltid med äldst först), sen blockerade den på ett köp från Max på 79kr. Försökte hoppa över den och då kunde jag fortsätta med några till innan det låste sig helt. Det köpet från Max blev sista jag kunde flytta över efter några timmar.
 
När ni går in i en transaktion på SAS MC kortet som ni gjort GBIT på o trycker GBIT igen. Där ser man en bild på hur transaktionen är flyttad. Har ni rätt ursprungligt kort där? på alla mina står det att de är flyttade från SAS MC till SAS MC. Kan vara jag som missförstår poängen med den bilden också.

Edit: eller om de är mitt som strular pga. att jag flyttar från Swedbank kreditkort nu samtidigt som deras problem. Ska bli spännande att se att transaktionerna också krediteras på Swedbankkortet.
 
Last edited:

joda

Medlem
När ni går in i en transaktion på SAS MC kortet som ni gjort GBIT på o trycker GBIT igen. Där ser man en bild på hur transaktionen är flyttad. Har ni rätt ursprungligt kort där? på alla mina står det att de är flyttade från SAS MC till SAS MC. Kan vara jag som missförstår poängen med den bilden också.

Edit: eller om de är mitt som strular pga. att jag flyttar från Swedbank kreditkort nu samtidigt som deras problem. Ska bli spännande att se att transaktionerna också krediteras på Swedbankkortet.

Så är det på alla mina transaktioner och det känns väl ganska logiskt egentligen.
Eftersom GBIT redan är gjort så ser den väl inte ursprungsdebiteringen om du försöker göra det igen?
 

Glenn E

Medlem
Jaha. Här är man som en bc novis. Anmälde mig inte för jag trodde inte jag skulle handla ändå men betalade en dator på Bali med just det kortet idag.;)
 
Någon mer som har problem med att betala CSN med kortet? Tanken är att betala in hela årsbeloppet men köpet går inte igenom. Efter många försök att betala endast kvartalsfakturorna så har jag lyckats få igenom 2 av dessa men nu är det stopp igen när jag försöker med resterande 2.

Jag noterade också att MC-appen räknar detta som kontantuttag så frågan är ju om man får poäng på köpen. Någon som vet?
Jag betalade av mitt studielån i mars, och det funkade bra att få dubbla poäng på det!
 
Toppen