Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

Jag fick ett meddelande i Skånetrafikens app (jag försökte tidigare göra ett online köp i den):

"07:26 För tillfället så har vi tekniska besvär som påverkar köp i app, biljettautomater samt hos våra kundcenter. Det beror på större driftstörningar hos bankerna."

Är det alla BC:are som har gjort GBIT som har slagit ut bankernas datasystem? :)

Last edited:
Lyckades få till 10st Gbit för några timmar sen och nyligen 13st i rad. Nu är kortet låst. någon som testat ringa kundtjänst för att få kortet upplåst?

Lyckades få till 10st Gbit för några timmar sen och nyligen 13st i rad. Nu är kortet låst. någon som testat ringa kundtjänst för att få kortet upplåst?

Kortet låser sig i någon timme när det står att pre-auth inte går igenom. Både fysiskt och för onlineköp, håll ut bara och försök lite senare :) PS. ställ in så att kortet är öppet för alla köp på nätet i SAS MC appen också

Jag fick ett meddelande i Skånetrafikens app (jag försökte tidigare göra ett online köp i den):

"07:26 För tillfället så har vi tekniska besvär som påverkar köp i app, biljettautomater samt hos våra kundcenter. Det beror på större driftstörningar hos bankerna."

Är det alla BC:are som har gjort GBIT som har slagit ut bankernas datasystem? :)
Swedbank har jätteproblem, hela deras nät är nere (Swish, kortbetalning, internetbanken, email osv) så det kan bero på det.

Swedbank har jätteproblem, hela deras nät är nere (Swish, kortbetalning, internetbanken, email osv) så det kan bero på det.
Ja, det låter troligt, det står "Swedbank Pay" när man ska betala i Skånetrafikens app. Nu funkade mina betalningar alldeles utmärkt.

Jag fyllde precis på Revolut och i MC appen står det Cash withdrawal.
Det har diskuterats miljoner gånger förr och det är normalt.

Last edited:
Första gången jag testar, mitt låste sig också men fick igenom de största köpen iaf, annars funkade detta ju hur smidigt som helst :)

Någon mer som har problem med att betala CSN med kortet? Tanken är att betala in hela årsbeloppet men köpet går inte igenom. Efter många försök att betala endast kvartalsfakturorna så har jag lyckats få igenom 2 av dessa men nu är det stopp igen när jag försöker med resterande 2.

Jag noterade också att MC-appen räknar detta som kontantuttag så frågan är ju om man får poäng på köpen. Någon som vet?

Toppen