Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

Var i din sits förra kampanjen, kortet jag "ansökte" med var vid tid för kampanj inaktiverat och jag hade då vårt Premium istället.
Hörde ju givetvis av mig i panik när jag insåg detta eftersom jag skulle vara i London över jul och nyår.

Samma svar som du hade, att de inte hade något att göra med kampanjen men med svaret "det borde funka ändå" typ.

Resultatet för egen del var att det funkade smärtfritt i slutändan.
Hade 20+20 på alla GBP-köp utan undantag, och kampanjen verkar inte kopplad till kortet, utan till "kontot" eller hur man ska säga.
Tack. Alltid bra att höra hur det konkret funkat för andra. Då hoppas jag det går lika bra för mig

Har läst i Revolut-trådar och senaste dubblapoäng-kampanjtrådarna (september resp december 2019) men får olika info från olika inlägg.

FRÅGA 1: Är maxgränsen fortfarande 10k/dyng och max 24k på 96 timmar? Alltså 10+10+4? (Ser att vissa skriver max 20k/96h).

Kontrollfråga: Visst gäller limiten för samtliga transaktioner som går mot kontantuttags-limit. Alltså ex Revolut och Billhop kombinerat - och inte per bolag? Antar att jag inte kan betala fakturor för 10k på fredagen hos ex. Billhop och samtidigt föra över 10k till Revolut - men vill inte missa extrapoäng, så jag frågar för säkerhetsskull :)

Fråga 2: Finns det några risker med att fylla på Revolut ifrån SAS MC? Bryter jag mot några regler?

Last edited:
Fråga 1. Ja, gränserna gäller för samtliga köp som SEB anser vara cashtransaktioner, vissa lite underliga enligt mig, men deras val. 24k totalt under helgen.

Fråga 2: Ingen fara med något kort sålänge du använder det till normalt bruk. Det fungerar inte med någon kortaktör vad jag vet att enbart använda som top-up kort och heller ingen anledning till det med Premium som ändå ger ok intjäning. Bara kör viss definerad vanlig spend också, t e x där inte Amex accepteras, och kör Revolut till vissa andra behov, kanske utlandsspend där kurserna är kanon, efter top-up.

• Gilla
Reactions: hco
FRÅGA 1: Är maxgränsen fortfarande 10k/dyng och max 24k på 96 timmar? Alltså 10+10+4? (Ser att vissa skriver max 20k/96h).
Läs själv:
Kundservice för SAS EuroBonus Mastercard
Klicka på menyalternativet "Kortet" och därefter på "Kan jag ta ut kontanter med mitt kort?" så står nivåerna där.

Kontrollfråga: Visst gäller limiten för samtliga transaktioner som går mot kontantuttags-limit. Alltså ex Revolut och Billhop kombinerat - och inte per bolag? Antar att jag inte kan betala fakturor för 10k på fredagen hos ex. Billhop och samtidigt föra över 10k till Revolut - men vill inte missa extrapoäng, så jag frågar för säkerhetsskull :)
Står det "per bolag" någonstans?

Fråga 2: Finns det några risker med att fylla på Revolut ifrån SAS MC? Bryter jag mot några regler?
Fråga 2.1 Ja.
Fråga 2.2 Nej, inte direkt men det är mot reglerna att "snurra pengar" så gör inte det.

Tack för utförliga svar till mig som amatör! Uppskattar det enormt och förstår frustrationen när vi amatörer ibland ställer dumma frågor (förlåt!)

En fråga gällande MasterCard för denna kampanjperiod. Man har ju en vald/godkänd max-kredit på kortet. Ser i tidigare kampanj-trådar att många "för över pengar till MasterCard i förväg". Vad är syftet - ökar ni er max-kredit tillfälligt genom att ha betalat in pengar i förväg , eller menas det bara att man betalar av tidigare obetalda MC fakturor - så att man har möjlighet att spendera sin totala beviljade kredit under kampanjhelgen?

Vad är syftet - ökar ni er max-kredit tillfälligt genom att ha betalat in pengar i förväg , eller menas det bara att man betalar av tidigare obetalda MC fakturor - så att man har möjlighet att spendera sin totala beviljade kredit under kampanjhelgen?
Om man betalar in pengar kan man ju onekligen spendera dem via kortet. Betalar man in mer, kan man spendera mer - enkelt!

Om man betalar in pengar kan man ju onekligen spendera dem via kortet. Betalar man in mer, kan man spendera mer - enkelt!

Det är väl en ganska rimlig fråga. På Miles-and-more kortet spelar det ju ingen roll eftersom krediten är intjäningsgränsen, medans på SAS-brandade kortet så är det plånboken som är intjäningsgränsen.

På Miles-and-more kortet spelar det ju ingen roll eftersom krediten är intjäningsgränsen,
Är det något sakligt fel i mitt svar eller har jag gett rätt svar på frågan? Oavsett anledning till varför man betalar in så ger större inbetalning ett större spenderingsutrymme - enkelt.

Är det ett Miles-and-more kort vi diskuterar? Svaret är nej, alltså kan vi gott lämna det kortet och dess egenskaper utanför. På så sätt fortsätter vi hålla det enkelt utan att försvåra.

Toppen