Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

Precis pratat med en på SEB som med bestämdhet hävdade att SEB inte hade något som helst att göra med kampanjen och att det är SAS som är ansvariga och att de pratat flera gånger med SAS att de inte ska hänvisa till SEB. Så han ville bara koppla mig vidare till SAS och inte helt otippat var SAS lite frågande men menade att anmäler jag mig till kampanjen ska det funka även om mailet som gått ut gällde för det vanliga Mastercard och att jag nu kör Premiumkortet istället. Gissar redan nu att man lär få sitta och strula med detta efter kampanjhelgen men vem vet man blir kanske förvånad och att det faktiskt kommer in dubbla poäng.

Det komiska är ändå svaret från SEB då jag när det saknats dubbla poäng för t.ex. paypal vilket alltid strular så är det alltid SEB som löst det och inte SAS.

Precis pratat med en på SEB som med bestämdhet hävdade att SEB inte hade något som helst att göra med kampanjen och att det är SAS som är ansvariga och att de pratat flera gånger med SAS att de inte ska hänvisa till SEB. Så han ville bara koppla mig vidare till SAS och inte helt otippat var SAS lite frågande men menade att anmäler jag mig till kampanjen ska det funka även om mailet som gått ut gällde för det vanliga Mastercard och att jag nu kör Premiumkortet istället. Gissar redan nu att man lär få sitta och strula med detta efter kampanjhelgen men vem vet man blir kanske förvånad och att det faktiskt kommer in dubbla poäng.

Det komiska är ändå svaret från SEB då jag när det saknats dubbla poäng för t.ex. paypal vilket alltid strular så är det alltid SEB som löst det och inte SAS.

Var i din sits förra kampanjen, kortet jag "ansökte" med var vid tid för kampanj inaktiverat och jag hade då vårt Premium istället.
Hörde ju givetvis av mig i panik när jag insåg detta eftersom jag skulle vara i London över jul och nyår.

Samma svar som du hade, att de inte hade något att göra med kampanjen men med svaret "det borde funka ändå" typ.

Resultatet för egen del var att det funkade smärtfritt i slutändan.
Hade 20+20 på alla GBP-köp utan undantag, och kampanjen verkar inte kopplad till kortet, utan till "kontot" eller hur man ska säga.

Jag beställde mitt MC Premium kort för fyra dagar sedan, har inte fått det ännu. Håller tummarna för att det kommer så snart som möjligt.

Om kortet hinner komma i tid - tror ni att jag kan ringa in och gå med i denna kampanj? Eller gäller kampanjen endast vissa MC Premium kunder?

Ska inte hijacka tråden med Curve-frågor men bara en Ja och Nej fråga. Förstår jag det rätt i att ni använder Curve från och med imorgon (1/2) och sen den 14 februari gör GBIT för alla transaktioner på Curve och lägger dem på MasterCard Premium fakturan så att alla transaktioner hamnar på MasterCard Premium 14 februari? Så att alla transaktioner från imorgon till 16 februari hamnar på kampanjperioden och ger dubbla poäng?

Förstår det även som att det räcker med Curve Blue då GBIT villkoren är detsamma för båda korten (max 1000 Euro). Eller finns det något sätt att öka sin limit för GBIT ytterligare?

Toppen