Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar även här från CPH (nedervåningen) innan avgång mot LHR!

Väskan har business class tagg! ;)

Ändrat: Hej från Scandinavian CPH tack vare mry! :)

Ändrat 2: Pust! Efter förseningar så kom man ändå iväg. Riktigt skönt!

Last edited:
För egen del blev det en natt till på Hilton Malmö, och ombokning från 19.40 ikväll till 9.40 i morgon. Det blåser ordentligt i Skåne!

Sitter i Menzies lounge i GOT på väg mot OSL och senare mot EWR.
Tagspotting vid säkerhetskontrollen, utrikeshallen och utanfor SK lounge gav ingenting.

Upd: missade bussen till planet. Nu sitter jag i nästa bussen, 3 pers kvar. Såna sista-minuten pax som jag. ...Nu kommer de.

Upd2:Förra upd från bussen på väg. Skönt att de har nu loungerna nere ovanför Gate 18. Och både SAS och Menzies bredvid varandra. Espresso house strax utanför är inte illa heller.

Last edited:
Arlanda T5. Gick genom säkerhetskontrollen för 20 minuter sedan. Bara två köer (back-to-back) idag. Ingen priokö eftersom någon planta i personalen inte avgränsat non-priokön från priokön. Extra väntan således. Jag påtalade saken med det var minsann 'draget'. Att så inte var fallet hade karlen ingen lust att kolla.

Sumpan BKK Conc E Thai, väntar på SK972 som skall ta oss till CPH o sedan vidare med SK434 till GOT. Mycket folk idag men prio line funkade utmärkt var igenom på mindre än 5min :)

CPH Scandinavian Lounge. Första PAX av SK972 från BKK o väntar nu på SK434 till GOT.
Spanar efter businessclass tag men än så länge har jag inte sett någon.
En intressant detalj på planet var att vi fick brist på vatten, så vattnet i toaletterna stängdes av samt att vi bara fick EN kopp kaffe. Anledningen var att det inte gick att garantera kvalitén på vattnet i Bangkok på grund av översvämningarna där. så det vara danskt vatten fram o tillbaka.

Sitter i AFs lounge på CDG (2F, höga gate-nummer) just nu och försöker förtvivlat hålla min internetuppkoppling vid liv. Den tenderar att dö ungefär var femte minut och sedan tar det lika lång tid att koppla upp sig igen. Riktigt bedrövligt. Om en timme är det dags att borda AF702 mot ABJ.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen