Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Egentligen för tidigt, men i LH Business Lounge på TXL i väntan på flyg till CPH och sen GOT. Kort möte med vänner nu på morgonen gör att det blir ett tags loungeande innan flyget...

SAS GOT lounge på väg via DUS, lite urplockat utbud nu på morgonen..nu när morgon rushen lagt sig.
LH ca 25 minuter sena..:(..blir supertight connection i DUS..som ju dock är en ganska bra flygplats byta på (jämfört med FRA)
Blir nog ingen tid i SEN loungen dock.

OSL-loungen en lördag eftermiddag. Tyst o stilla. Fiskfrikadeller och riesling. Och lång väntan på flighten hem. Men personalen här är alltid supertrevlig. Och de plockar undan snabbare än på finaste hotellen.

Ah, skönt att vara tillbaka hemma. Härligt med riktigt ny A319 mellan CPH och GOT, men med den konstigaste placering jag haft. Eco Extra, rad 3-16 (3 personer satt i planet på rader, 15 och 16) sedan Eco från 16 och bak. Konstigt minst sagt.

I Shenzhen airlines lounge på SZX på väg till Chongqing efter en mycket trevlig helg i Hong Kong med några goda vänner. Loungen har ca 40 sittplatser, 4 VIP rum och en handfull datorplatser. Varm och kall mat och dryck serveras. Tyvärr finns det inte ett enda fönster vilket hade varit mycket trevligare. Kanske finns det i platinumloungen en våning upp...

Sitter i SAS-loungen på ARN, på väg till FRA för att flyga vidare med LH A380 till SIN.
Bara enstaka platser lediga. Italienskt tema på buffén med mozzarella, parma, oliver och färskost.
Funkar väl bra en måndag...

Nu sitter jag på Louis Tavern Lounge på Concourse C på Bangkok flygplats.
Asiana använder denna lounge istället av THAIs Royal Orchid Lounge.

Det är mörkt och litet, men inte så mycke folk trots att det är rusnigstid här.
Tyvärr andra Louis Tavern Lounge som Jacob har skrivit en loungeguide om är så långt bort från min gate, så den här får duga för mig.

Asiana har ställt in min flight som skulle avgå från Bangkok 01:20 och flyttade mig till en tidigare flight som avgår 23:35, vilket blev försenat till 00:20.

Jag blev jätteförvånad när jag checkade in nyss. Check in agent sa "Mr AHO, right? We are expecting you.".
Jag frågade henne hur hon kunde veta att det var just jag. Var jag enda Business class passagerare på denna flight?
Hon sa "No, you are the last passenger to check in. Because your flight is cancelled, you are moved to an earlier flight."

Men ändå. Jag kom till check in vid 23:00 och min original flight skulle avgå 01:20. Var alla utom mig informerade i förväg?:confused:

Det var intressant att se Asianas kabinpersonal vid säkerhetskontoll.

Det verkar som om det finns tydlig hirearki mellan dem så att unga kabinpersonal väntade tills andra äldre kabinpersonal blev klara.
Sedan de unga kabinpersonalerna gick efter de äldre. Ja, ja. Korea är ett land som följer strikt Konfucius reglerna. Det är kanske inte så konstigt i alla fall.

SK loungen LHR, mycket folk, hyfsad mat, bl a korv och bröd.!

Hade en mkt trevlig flight med eurowings häromdan (på födelsedan) LH crew uppvaktade med en flaska tyskt bubbel, som kom väl till pass vid ankomst på hotellet. Väldigt trevlig gest, första gången jag upplevt detta ;). Credit till LH.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen