Senaste nytt

SAS Lounge, Paris CDG, Terminal 1

pswe

Medlem
Jag är ingen stammis på CDG men det gick utmärkt att besöka Senator-loungen med SK-boardingkort och EBG i oktober.
Det är det jag är van vid, men som sagt igår fungerade det inte.

Att inte andra satelliter nås är inget nytt.
Hur är SAS-loungen igår? Vad serverades?

Det var ganska mycket folk igår när, pga försening till CPH, de tre Skandinavien maskinerna plus LOT och Agean kom att få nästan samma avgångstid. Utbudet är kallskuret men välsmakande. Igår hade de bröd liknande Hönökaka (pain Suedois) som smakade utmärkt.
 

ulagun

Medlem
Trevlig lounge men ett lite märkligt dryckesutbud tycker jag, jämfört med standardutbudet på de flesta andra lounger.
Vem dricker Kir idag?
 

olo

Medlem
I tisdags gick det inte att komma in till satelit 6 och Lufthansas lounger. Det var tvärstopp i säkerhetskontrollen. Eftersom jag hade en kollega med mig, valde jag att inte pröva *A-loungen, utan gick direkt till SAS loungen istället - efter det missödet.

I loungen jobbade bara två värdinnor och när båda var i köket fanns ingen bemanning vid ingången. Ottast försökte värdinnan leta rätt på de person som gått in för att få scannat deras borading pass, men en del slank igenom. Trots det var det överlag bra kontroll och säkert ett 10-tal nekades inträde. Förvånande då det utöver de 4 SAS-flighterna går 1 med LOT till Warsawa och 1 med A3 till Athen från samma pir.

Det är SAS minsta lounge och från att ha upplevts som luftig, blev det mer trångt när det närmade sig avgång, där det sista tiden endast erbjöds ståplats för nya besökare. Som @Jacob skrev i sin recension så informerar personalen om när det är dags för boarding genom ett utrop ut i loungen. Dock upplevde jag att det kom lite väl tidigt och bör ses som ett "go to gate"-meddelande.
rsz_wp_20151124_16_15_30_pro.jpg rsz_wp_20151124_16_15_41_pro.jpg
 

olo

Medlem
I förra veckan var alla metalbestick borta från loungen. Enligt anslag var det på grund av av flygplatsen förbjudit dessa.
Jag misstänkter att det ha skett efter i eftersvallet av attacken i Bryssel, för innan det fanns de kvar.

Värst var att tången i ishinken var ersatt av en plastsked, som var helt omöjlig att använda.

När jag ser på bilderna i inlägget ovan, så inser jag att de större plasttängerna också var borta.
 

DHXSTHLM

Medlem
Kommer fortfarande ihåg när min far flög business på något flygbolag för längesedan där han fick en brevkniv som souvenir. Tror att det var BA på 90-talet...
 
Toppen