Senaste nytt

SAS Lounge i Bryssel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har det sagts något om vad den gamla lokalen skall användas till? Ska det bli en annan lounge där? Eller vågar man hoppas på en utbyggnad av Loft som gör att det blir lite mindre tryck där? :)

Satt precis och funderade på samma sak...det skulle vara ett lyft för både the Loft och SAS :)

Har det sagts något om vad den gamla lokalen skall användas till? Ska det bli en annan lounge där? Eller vågar man hoppas på en utbyggnad av Loft som gör att det blir lite mindre tryck där? :)

Det blir ju en ny lounge i sådana fall.. Där ligger ju ett gäng andra lounger mellan The Lofft och SAS Loungens lokal. Men jag håller med, det behövs mer platser i The Loft.. för trångt och bullrigt ..

Vad är anledningen till att SK-loungen försvann?

Trolig orsak: när Brussels The Loft öppnad (2014?) så försvann merparten av alla resenärer dit.
Japp, rapporteras i FT-tråden länkad ovan att det ska ha varit ett tapp på 50 % - detta från en redan från början ganska låg beläggning. Då finns det väl två alternativ: rusta upp (t.ex. matmässigt) eller lägg ned. Det senare valdes, fullt förståeligt.

Japp, rapporteras i FT-tråden länkad ovan att det ska ha varit ett tapp på 50 % - detta från en redan från början ganska låg beläggning. Då finns det väl två alternativ: rusta upp (t.ex. matmässigt) eller lägg ned. Det senare valdes, fullt förståeligt.

Jag hann besöka loungen en gång innan den stängde. Detta var innan The Loft ens öppnade, men vi var tre pers i loungen. I övrigt var det en ganska sorglig historia.

Förstår inte varför SAS envisas med lounger utanför hemmamarknaden. EWR är ju ingen hit (jämfört med Lufthansa bredvid). ORD är OK, men inte mer. CDG har jag inte besökt, men utgår från att jag inte missat någonting. LHR försvann ju (men den var faktiskt helt OK). Lägg ner allt, och satsa på fler lounger i Norden istället!

Jag hann besöka loungen en gång innan den stängde. Detta var innan The Loft ens öppnade, men vi var tre pers i loungen. I övrigt var det en ganska sorglig historia.

Förstår inte varför SAS envisas med lounger utanför hemmamarknaden. EWR är ju ingen hit (jämfört med Lufthansa bredvid). ORD är OK, men inte mer. CDG har jag inte besökt, men utgår från att jag inte missat någonting. LHR försvann ju (men den var faktiskt helt OK). Lägg ner allt, och satsa på fler lounger i Norden istället!
Mmm, beredd att hålla med även om t.ex. Bryssel har sina skäl som en stark SK-destination med upp till 11 avgångar och ankomster per dag. SNs tidigare lounge var ju dessutom, enligt min mening, i vart fall inte bättre än SK-loungen. CDG fyller en funktion eftersom det är innanför säkerhetskontrollen (och enda lounge i den pir SK använder).

Loungen på CDG tycker jag var väldigt trevlig när jag var där 2013.

Skapligt utbud, bra läge precis vid skandinaviengaterna och lounge-draken kom och personligen meddelade att det var dags för avgång -
Perfekt!

Som EBS hållande student i Benelux tycker jag personligen att det är lite tråkigt, men med tanke på hur pass lite folk det har varit i loungen under mina besök 2015 så känns det helt naturligt.
Kanske blir det mer Brussels Airlines för resor tillbaka till GOT framöver, även om intjäningen i de billiga bokningsklasserna (som oftast är billigare än SAS ungdomsbiljetter) är mer eller mindre obefintlig. Men jag tvivlar om mer än en handfull människor ändrar sina resemönster efter detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen