Traveller
Medlem
Det är klart CPH och flera andra småhubbar kommer få en viss ökad konkurrens när BER någon gång öppnar, men finns det egentligen underlag för påståendet att CPH är beroende av kunder från norra Tyskland? Jag frågar för att jag sett detta påstående i flera trådar på detta forum, men samtidigt under mina nästan 10 år i Tyskland aldrig hört någon prata om CPH som tänkbar hub på sina resor.
On-T tror jag också det är rätt beslut eftersom jag antar att SAS vill maximera andelen affärsresenärer, inte andelen fritidsresenärer. När jag kollar SK route map känns Indien som en alldeles för vit fläck, men man kanske redan har provat att köra dit utan större framgång?
Uttalandet om BER eventuella påverkan på BER är ett direkt citat av Rickard Gustavsson (VD SAS) och det han sa på Pandionträffen innan sommaren då jag var där. Rickard sa också att Norra Tyskland är en viktig marknad för SAS och avgångarna från CPH