Känner samma sak, ORD, EWR och IAD är sträckor som OFTA är fullbokade. SFO kommer vara hur bra som helst för norra Europa.
I så fall är det inte mer naturigt att United(förra Continental) kör den rutten?Det har ryktats om 3-4 ggr i veckan OSL - IAH (George Bush Intercontinental, Houston) ett tag nu. Någon som vet mer? Det är mycket stor mångd resande i oljeindustrin mellan Stavanger och Houston. Antagligen kan man inte köra till USA direkt från SVG utan det måste bli via OSL.
I så fall är det inte mer naturigt att United(förra Continental) kör den rutten?
Problemet är nog de inte kan köra Houston-Oslo med deras B757 och kanske är det gränsen att kunna köra med ett flygplans rotation?
B757 (iaf. inte de varianter United har) kan inte flyga non-stop OSL-IAH. Om det blir av så blir det nog SAS metall. IAH har bra matning via United och delvis via US Airways också. Bland annat bra anslutningar till mellanamerika med United.
Kanske en blivande 787a skulle sitta fint
Jag tänkte mer kanske att UA skulle flyga en 787a från IAH
Ligger ju en del ute... Aircraft available*| Airbus, a leading aircraft manufacturer Kanske en A340-600 CPH-EWR kan vara något?
Eftersom det är utrustad med Trentmotor, misstänker jag att flygbolaget som befinner sig i länder där de har stark koppling med Storbritannien?Eller varför inte en A340-300 med konfigurationen 12F/42B/204YUndrar vem som har haft den?