Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Fået tilbud 3.000 Extrapoints for manglende IFE på ruten ORD-CPH i GO.. - som sagt ovenfor, det kan betale sig at klage...
 
Kollegan flög SK901 igår onsdag CPH-EWR med den här, IFE fortfarande ur funktion. Men askfat fanns i alla fall rapporterade han!
 
Jag tackar teknikerteamet som har fixat bilduppladdningsproblem.
Här kommer några bilder från min flight till Beijing förra veckan.

SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 02.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 23.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 24.jpg

SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 37.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 38.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 40.jpg

SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 46.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 47.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 48.jpg

SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 22.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 17.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 06.jpg

SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 08.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 09.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 10.jpg

SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 13.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 14.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 15.jpg

SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 16.jpg
SAS Business CPH-PEK Airbus A340 LAN, 51.jpg
 
Har SAS slutat med slippers på flyg till/från Kina? Det ser i alla fall ut så med tanke på att stolsgrannen tog med sig egna.

Ja, just det... De hade de där blåa tofflorna med kardborrband.
Hade nästan förträngt det. Har nog iaf två par sådana hemma efter en uppgradering till NRT 2003. :)
 
LN-RKP sattes in på SK903 ARN-EWR den 26:e april som jag och min partner reste på. Vi hade en award-bokning i SAS GO som kvällen innan avresan uppgraderats till SAS Plus så jag fick chans att dels testa på Plus-konceptet och dels vilken komfort som erbjuds Plus-passagerare på just denna flygmaskin. Stolarna i Plus är i samma konfiguration som i GO (2-4-2 till skillnad från 2-3-2 på A330), men har vad jag kunde bedömma aningen mer benutrymme. Hemresan från EWR var i GO med en ordinarie flygmaskin (A330), så jag kan bekräfta att komforten för GO-passagerare är betydligt bättre på LN-RKP. Fick träsmak i ändan efter bara någon timma på den äldre maskinen. Underhållningssystemet är dock fortfarande ej fullt fungerande på den inhyrda maskinen. Filmerna snurrade enligt schema men det fanns inga interaktiva menyer.
Så sammantaget så är Plus-produkten på de äldre maskinerna bättre. Hade jag bokat Plus innan eller betalat för uppgraderingen så hade jag blivit besviken.
 
Toppen